CanalDigitaal in buitenland wordt legaal

Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186923
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Verbeterde service voor abonnees in het buitenland

    Woon je in het buitenland en ben je al CanalDigitaal abonnee? Binnenkort is het mogelijk om je bij CanalDigitaal te registreren met je buitenlandse gegevens.

    Extra service voor abonnees in het buitenland:

    Service nummer +31 35 646 68 84
    Mijn CanalDigitaal – voor service en extra zenders
    Levering in het buitenland

    Binnenkort mogelijk:

    Registratie op je buitenlandse adres
    Betalen met je buitenlandse rekeningnummer, creditcard en PayPal”

    Bron: http://www.canaldigitaal.nl/nederlandse-klanten-in-het-buitenland/

    #186924
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het wordt legaal, denk ik, als het kijken in het buitenland ook in de algemene voorwaarden wordt toegestaan. Overigens denk ik dat deze clausule (25.1) al lang niet meer kan worden afgedwongen, gezien het feit dat CD het gebruik in het buitenland op haar website adverteert. Maar het blijft bizar dat het ontvangen van de signalen buiten Nederland nog steeds in de voorwaarden verboden wordt.
    Ben

    #186925
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik mag aannemen dat ze die voorwaarden ook aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid.

    #186926
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben eens benieuwd of TV Vlaanderen en Télésat van hetzelfde moederhuis dan volgen. De prijzen lopen onderling immers weleens uiteen. Zo is het light-abonnement van TVV een stuk goedkoper dan de prijzen bij Canal Digitaal…
    Blijft overigens vreemd deze ommekeer. Er zijn immers vele buitenlandse programma’s waarvoor ze enkel de rechten hebben voor het eigen grondgebied. Het lijkt me vreemd dat ze opeens zouden toestaan dat die in het buitenland bekeken worden.

    #186927
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Europese wetgeving verbiedt kunstmatige binnengrenzen binnen de EU. Het is slechts te ‘danken’ aan de uitzendrechten die ‘Hollywood’ oplegt dat er toch binnengrenzen zijn voor televisie. De hoogste Europese rechter heeft hier echter een tijd geleden al ‘gehakt’ van gemaakt, kennelijk begint het nu eindelijk te bewegen.

    #186928
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hmm. Ik hoop dat je gelijk krijgt. Moeten ze dan ook maar eens aan Engeland doorgeven. Volgende maand gaat Astra 2E de lucht in. Met vergelijkbare footprint als 2F. En een geplande levensduur van een jaar of vijftien…
    En in Frankrijk is net de encryptie weer aangepast; is niet het geld, maar wel weer een extra doos op je TV meubel.

    #186929
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @ Ben Ik begrijp niet precies wat je eigenlijk bedoelt.
    Footprint dat wel maar wat is belang van deze E en F en de extra box voor franse tv??

    Albert erg nieuwsgierig

    #186930
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Binnen de footprint mag iedereen naar Engeland kijken en niet alleen Britten, er is dus geen sprake van een kunstmatige grens. Waarom Frankrijk een gratis pakket (TNT) beter beveiligd dan een betaald pakket (canal+) is mij ook een raadsel.

    #186931
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vermoed een satellietontvanger-lobby achter de Franse TNT beveiliging.

    #186932
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit ClosDentelle op 26/06/2013 21:29
    @ Ben Ik begrijp niet precies wat je eigenlijk bedoelt.
    Footprint dat wel maar wat is belang van deze E en F en de extra box voor franse tv??

    Albert erg nieuwsgierig

    Albert,
    Sorry – ik heb mij wat cryptisch uitgedrukt. Ik verwees naar de Astra 2E, Astra 2F en Astra 2G satellieten die de huidige satellieten op 28.2 Oost gaan vervangen. Astra 2F is vorig jaar gelanceerd en huist nu 5 transponders op de UK beam. Deze UK beam is met name gericht op de Britse eilanden;
    Astra 2E staat op de lijst voor lancering op 20 juli en gaat BBC, ITV etc huisvesten.

    Tot voorkort kon je de Franse TNTSat zenders met een Linux ontvanger decoderen. Sinds kort gaat dat niet meer. Dat bedoelde ik met de “extra box”.

    Ben

    #186933
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat het beperken van het aantal potentiele kijkers te maken heeft met de vergoeding die de operator betaalt aan auteursrechten. Ik ken de contracten natuurlijk niet, maar ik ga ervan uit dat er een soort “best endeavour” verplichting in staat die de provider moet nakomen om ervoor te zorgen dat alleen een groep mensen uit een bepaalde regio kan kijken.
    In Nederland is gekozen voor een contractuele oplossing – Frankrijk en Engeland hebben technische oplossingen. Engeland beperkt de footprint, TNTSat werkt alleen op ontvangers die je in Frankrijk koopt. Geen van deze oplossing is waterdicht – je kunt een box in Frankrijk kopen en in Delft neerzetten. En de UK spotbeam kun je -in elk geval op het ogenblik – in het grootste deel van Frankrijk zien.

    #186934
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mooie samenvatting. En op het internet gebeurt hetzelfde, daar blokkeert men op basis van IP-adres. Zo streamt npo.nl sinds kort de Nederlandse publieke omroepen, maar kan je die niet vanuit het buitenland bekijken. Tenzij je een (al bij al goedkope) VPN-oplossing koopt, en zo omzeil je het weer.
    Alleen begrijp ik nog altijd niet hoe Canal Digitaal het verkocht krijgt. Verkoopt men in het buitenland enkel aan Nederlanders op voorlegging van identiteitsbewijs, of jan en alleman?

    #186935
     Noë
    Sleutelbeheerder

    CanalDigitaal weet exact wie er kan kijken en dus mogen de rechten eigenlijk geen probleem zijn, het probleem was tot op heden toe te schrijven aan de methode van ‘Hollywood’ die rechten per geografisch gebied in plaats van rechten per abonnee voorschrijft. Details ontbreken nog, maar je kunt op de website van CanalDigitaal e.e.a. al in het buitenland regelen. Middels het gebruik van pop-up schermen kun je bestellingen in en naar het buitenland doen.

    De Britten beperken het geografische gebied, maar vermijden de kosten van codering, administratie etc. De Fransen vermijden de administratie, maar de gebruikte codering is dan weer van France Telecom, met de Franse staat als grootste aandeelhouder…

    Aan de ander kant is er dan TF1 ‘Suisse’ op 9 oost waarvan alleen de reclame Zwitsers is, maar die door het Franse Eutelsat in een enorm groot gebied ongecodeerd wordt uitgezonden:
    EUTELSAT_9A_Ku-band_Widebeam_Downlink_Coverage.png

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?