Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187755
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een camera waar een simkaart in kan en dan via 3G verbinding kan maken. In ons huis in de Ardeche hebben we geen internet en is dit wellicht een oplossing om het huis in de gaten te houden.
    Weet iemand hoe zo’n camera werkt, wat voor simkaart ik nodig heb (prepaid in Frankrijk?)en hoe kan ik de camera dan kan naderen? Een foto van de camera hierbij.

    2m938-3g-Camera.jpg

    #187756
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wellicht handig merk en typenummer aan te geven.
    Ikzelf heb wel internet en (met enige moeite) een ip-camera geïnstalleerd die het prima doet. Compleet met IR, bewegingsdetectie en automatische mails en bekijken en regelen op afstand via PC of iPad.
    De vraag is in jouw geval of de vergelijking qua kosten van een internet basis-abonnement niet opweegt tegen de kosten van een 3G abonnement.
    Anderen zullen hiermee wellicht ervaringen hebben.

    Steven

    #187757
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Steven
    Bedankt voor de reactie. Helaas is internet haut debit bij ons niet mogelijk, te ver van de centrale af.
    Johan

    #187758
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Johan,

    Ik heb ook maar een 612/128 kB verbinding en daarmee lukt het wel.
    Heb je al nagegaan wat jij kunt hebben?

    Steven

    #187759
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Per GSM gaat het je vreselijk veel geld kosten om (bewegende)beelden te versturen, zelfs als je het maar een keer per week doet. Een internetabonnement is dan goedkoper. Maar de grote vraag is waarom je zo’n visuele bewaking-op-grote-afstand wil. Ga je er heen of roep je door een microfoon ‘boe’ als er wat gebeurt? Een buurman die af en toe even kijkt is niet alleen goedkoper (wat Nederlandse kaas en een vriendelijk woord), maar ook vele malen effectiever. Die heeft namelijk een totaalbeeld, terwijl jouw camera, zelf met een groothoeklens, toch beperkt is.

    Groet,

    Frans

    #187760
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zonder al te veel te BigBrotheren: ik heb de camera nu twee jaar.
    Twee Foscam 1891W die ongeveer 60€ kosten per stuk en in alle richtingen draaibaar zijn. Niet haarscherp maar je kunt wel zien wat er gebeurt.
    Een staat op de voordeur gericht en je kunt zien als er mensen aan de deur zijn geweest. De andere op de drukmeter van de CV: de druk wil wel eens teruglopen (zonder dat ik weet waarom precies….) en dat is lastig als het erg koud is. Dan kan ik een buurman vragen om er water bij te doen.
    Pas heeft een koerier een flinke doos voor onze voordeur neergezet terwijl we weg waren en het was handig om een buurman even te vragen dat binnen te zetten want het duurde nog een paar dagen (en het regende, dat kun je dan ook zien).

    Steven

    #187762
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bigbrotheren in eigen huis lijkt me geen probleem, Steven, hooguit wat onrustig. Jouw gebruik van de camera is kennelijk vooral bedoeld om de buurman te activeren. Aan een camera zonder buurman heb je dus niet heel veel, maar omgekeerd ligt dat gelukkig anders. Ik wilde in mijn bijdrage vooral zeggen dat met alleen maar er naar kunnen kijken eventuele problemen niet worden opgelost, terwijl data versturen per GSM wel behoorlijk aantikt.
    Helemaal mooi wordt het natuurlijk als je de buurman toegang geeft tot het beeld van je camera…
    Frans

    #187761
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt instellen of je wel of niet, en in welke tijdvakken, de bewegingsdetectie aan hebt.

    De buurman (woont 600m verderop en ook Nederlander) kan toegang hebben tot de camera en hem zelf bedienen, als hij dat wil via PC, iPhone of iPad.
    Toen we een nest poesjes hadden, heb ik de tweede camera er loodrecht boven gehangen. De hele familie en vriendenkring heeft zich een paar weken verkneukeld met de “catcam”.
    Ook wordt de 2e camera als babycam gebruikt als er kleinkinderen op bezoek zijn.

    Franse regels zijn streng over bewakingscamera’s. Ze mogen niet op de openbare ruimte gericht zijn. Ik doe dat ook niet.

    Ik heb weleens vele tientallen meldingen na een nacht gehad….. bleek een spin pal voor de camera een web te spinnen…… en ook wil er nog weleens een kat nieuwsgierig naar die rode lampjes kijken van dichtbij.

    Steven

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?