Cahuzac geeft eindelijk toe…

Dit onderwerp bevat 16 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189530
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De net afgetreden minister van Financiën, Jérôme Cahuzac, heeft dan toch toegegeven een Zwiterse bankrekening te hebben gehad waar zo’n 600.000€ op stond. Dat die tonnen waarschijnlijk van lobbyen voor de farmaceutische industrie zijn en dat hij tevens de fiscus een poot heeft uitgedraaid schokken mij al niet meer.
    Erger is dat hij maandenlang heeft gelogen, zelfs tegen zijn naaste vrienden en openlijk in het parlement. En dacht daarmee weg te kunnen komen terwijl iedereen weet dat via koppeling van gegevensbestanden en internet niets lang verborgen kan blijven.
    Veel politici zitten nog in hun “bulle” en vinden zichzelf “intouchable”. De arrogantie van de macht ten top. En media die nog te weinig aan onderzoeks-journalistiek doen omdat ze het lef niet hebben. MediaPart is een gunstige uitzondering.

    Steven
    812rv-image.jpg

    #189531
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Ik zeg niets.
    Overigens ben ik wel iets van mening. 😉

    Salutations, Jos

    #189532
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ceterum censeo dat Jos het bij het goede eind heeft.

    #189533
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jos, autocensure déjà?!

    Steven

    #189534
     Anoniem
    Inactief

    Ik had je al een poos gemist Jos.
    Overigens;
    zal ik het zeggen?
    Zakkenvullers die geen enkele moraal hebben maar ondertussen wel schreeuwen dat de rechtsen niet deugen.
    Krijgt die nou ook nog een oprotpremie?
    zal wel.
    Opdoeken die hele regering, voor Jos gelijk krijgt.

    #189535
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mij rest slechts schaamte. ’n Pure salaud in sartriaanse zin.

    Peter.

    #189536
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En wat leert dit de Franse burger over het beoordelingsvermogen van Monsieur le Président?

    #189537
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niet meer dan dat-ie is misleid door ’n leugenaar. Overigens wacht Cahuzac eerder ’n gevangenisstraf van vijf jaar ferme dan ’n “oprotpremie”, dus Cees kan met mij rekenen op ’t functioneren van Vrouwe Justitia. Zo zijn die ‘linksen’ dan ook wel weer.

    Peter.

    #189538
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, dat is veel te gemakkelijk. Het is zijn minister en het is zijn foute beslissing om hem aan te stellen. Je mag als burger verwachten dat de president weet wie hij aanstelt.

    Er zijn maar 2 opties:
    1-hij wist het en nam het risico.
    2-hij wist het niet, maar had het moeten weten, en is dus incompetent.

    In beide gevallen is het een persoonlijk falen van Hollande en dat vergeven de burgers hem nooit.

    Een 2e termijn is nu verkeken en het is de vraag of hij z’n eerste termijn wel kan afmaken.

    #189539
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako, volgens mij benoemt de président de ministers op voordracht van de premier ministre.
    Dus zou eventueel Ayrault zijn ontslag ook kunnen indienen. Dat zou niet zo’n verlies zijn.

    Steven

    #189540
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Vandaag nog twee akkefietjes erbij. Justitie doet huiszoeking bij voormalig adviseur van Sarkozy in de zaak van de sondagebureaus, die talrijke opdrachten kregen van het Elysée zonder dat de verplichte aanbesteding en offertes hieraan waren voorafgegaan. De adviseur was directeur van zo’n opiniepeilingbureau. Na Cahuzac krijgt Hollande weer een klapje door de onthulling dat zijn penningmeester van de verkiezingscampagne ondernemingen bezit die zijn gevestigd in het belastingparadijs Kaaimaneilanden.

    Wim

    #189541
     Anoniem
    Inactief

    Van rechts weet je dat ze de boel bedonderen maar er ook de schouders onder willen zetten om er bovenop te komen.
    Links bedonderd de boel net zo hard maar ontkend in alle toonaarden en laat een ander opdraaien voor de ellende.
    Hier wordt de schreeuw om het vertrek van Hollande alleen maar luider, Credit Mutuelle heeft afgelopen week 80 “déposer de bilan” genoteerd voor l’Aunis (provincie van de charente maritime)
    Duffour, de tweede grootste jachtbouwer ter wereld is op bloeden na dood, ze ligt aan het zogenaamde “infuus” in de hoop dat er straks in juli opeens een eind aan de crisis komt en er honderden boten worden besteld.
    Zoniet, dan zal op den duur het infuus er toch uitgehaald worden en worden honderden zoniet duizenden mensen werkeloos.
    Ik was gisteren op pad voor een plot acajou, bij een houthandel staat een loods van wel tienduizend vierkante meter nagenoeg leeg, ze nemen geen voorraad meer, te riskant.
    Als ik hout nodig heb moet ik maar elders gaan kijken, van de vijftien man lopen er nog drie; de baas, en twee deskbedienden die nu ook heftruck rijden.

    #189542
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En dan zit ik, zoals gebruikelijk op zondag, naar Buitenhof te kijken. Paul Scheffer verschijnt om een (overigens uitstekende) analyse te geven over Frankrijk en het “systeemfalen” van de politiek naar aanleiding van o.m. de affaire Cahuzac. Zegt minstens twee keer “CAZUHAC” en wordt niet eens gecorrigeerd door de bevallige presentatrice. Wat een canard…..!

    Steven

    #189543
     bosbess
    Deelnemer

    Helaas gemist, want eindelijk weer één dag zonder regen, maar daar is Uitzending gemist dan weer goed voor. Deze is ook wel leuk:

    14043638tx.jpg

    Het hele artikel in de Midi Libre.

    #189544
     Anoniem
    Inactief

    Gelukkig dat in Nederland alles beter is.

    #189545
     Anoniem
    Inactief

    Steev! een meeuw!
    Of heb j’m al naar beneden geschoten?

    #189546
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, vliegt vanzelf wel weg. Tenminste als het een echte meeuw is, zoals je weet kan ik nog geen koekoek van een kraanvogel onderscheiden 😉

    Steven

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?