BVN via TNT Sat?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

• Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dag iedereen,

Wegens herhaaldelijke problemen met TV Vlaanderen en het ontbreken van de belangrijkste franse zenders willen wij overgaan op een franse tv aansluiting.
    We wensen echter nog wel BVN te behouden.
    Op de website van Onastra staat vermeld dat dit mogelijk is via TNT Sat.
    Maar op de website van TNT Sat staat enkel dat er nederlandse zenders te ontvangen zijn.
    Kan er iemand bevestigen of dit effectief mogelijk is?
    En zo nee, wat de andere mogelijke opties zijn?

Dank voor uw reactie

Evi

Noë
    Sleutelbeheerder

Over TNTSAT lees ik verschillende berichten, sommigen hebben wel- maar anderen geen BVN.

BVN kan met elke z.g. FTA ontvanger worden ontvangen, dat is een goedkope ontvanger die alleen ongecodeerde zenders kan ontvangen. Veel Franse zenders worden ook ongecodeerd uitgezonden, maar dan verdeeld over verschillende satellietposities. Op 5 west kun je de Franse publieke zenders gratis ontvangen.

BVN zit ook op de hotbird satelliet op 13 oost, waar de provider bis.tv de Franse zenders aanbiedt.

In het grootste deel van Frankrijk zijn de Franse zenders met een eenvoudige antenne op dak te ontvangen, zonder abonnement en zonder schotel. Dat is meestal de simpelste oplossing en kan eenvoudig gecombineerd worden met een kleine satellietontvanger voor BVN, bijvoorbeeld de huidige TVV ontvanger.

Noë
    Sleutelbeheerder

Goede dag

Ik heb een schotel staan met een ontvanger voor 1 tv gericht op 19.2 astra. Perfecte ontvangst. Maar op mijn schotel staan 4 koppen, kan ik met zo een eenvoudige TVV (?) ontvanger op een 2de toestel ook bvn ontvangen. De kabel heb ik al liggen moest alleen nog een ontvanger. Maar vind ik die TVV ontvanger in Frankrijk ?

Alvast bedankt

Noë
    Sleutelbeheerder

Een TVV ontvanger ga je niet gemakkelijk vinden in Frankrijk. Maar,zoals gezegd, kun je elke willekeurige goedkope digitale FTA ontvanger gebruiken voor ontvangst van BVN en die is in Frankrijk bij vrijwel elke Brico te koop voor enkele tientjes.(meestal inclusief schotel)

Ik kan uiteraard niet weten op welke satellieten de andere 3 lnb’s staan uitgericht.Als er 1 op hotbird staat gericht kun je die gebruiken voor bvn. Je kunt de lnb voor Astra1 ook vervangen door een twin lnb = twee aansluitingen voor twee ontvangers. Er zullen ook in Frankrijk nog veel afgeschreven SD ontvangers ‘slingeren’ op zolder die voor BVN nog bruikbaar zijn. Eens bij de buren vragen?

Noë
    Sleutelbeheerder

hallo, je er staat een op hotbird, dus, zo vlug mogelijk een ontvanger halen en eens uitproberen. Heel erg bedankt
    Etienne

Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Jako,
    Op internet een ontvanger gezien THOMPSON THT 501 TNT HD
    Zou jij mij misschien kunnen zeggen als dat iets voor mij zou zijn?

Alvast bedankt
    Etienne

Noë
    Sleutelbeheerder

Nee, dat is geen satelliet ontvanger, maar een DVB-T ontvanger.(in Nederland: digitenne) Alleen geschikt voor ontvangst van de TNT zenders over de ‘ether’. Maar dat kan elke moderne in Frankrijk gekochte TV zonder aparte decoder.

Je zoekt iets als dit: http://www.metronic.com/a/produit.php?prodref=441333

‘overal’ te koop voor minder dan € 40,-

Noë
    Sleutelbeheerder

Bedankt, zullen we op zoek gaan naar zo eentje.
    Groetjes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?