Bureaucratie EDF en ERDF!

This topic has 6 reacties, 6 stemmen, and was last updated 5 years geleden by Wubbe (63).

  • Auteur
    Berichten
  • #188245
     harold12
    Bijdrager

    In mei een nieuwe elektra meter gekregen met aflezen op de buitenmuur aan de voorkant van het huis naast de voordeur.
    Nu kreeg ik net de nieuwe rekening en zag dat daar alleen schattingen op stonden voor het gebruik terwijl ik juist ook daarvoor de boel had laten aanpassen.
    Op mijn vraag aan EDF waarom het niet gewoon afgelezen is kreeg ik uiteindelijk het antwoord dat het niet aan de openbare weg is en dat EDF niet de 10 meter door mijn tuin mag lopen om dit te meten,, terwijl het ERDF in opdracht van het EDF voor mij dit hebben aangelegd??

    Harold

    #188251
     Wubbe (63)
    Bijdrager

    Ik krijg eens in de zoveel tijd een mailtje van EDF waarin ik wordt geattandeerd dat ik de meterstand moet invullen. Ik vul die in en op basis daarvan krijg ik een factuur van EDF. Werkt prima, en vooral handig als de meteropnemer langskomt als je niet thuis bent (wat in ons vakantiehuis heel vaak voorkomt…)

    #188250
     jako
    Bijdrager

    Bij ons, en iedereen in de omgeving, zit de meter aan de straat en kan elektronisch uitgelezen worden. Ik ben ook 1 van de ‘gelukkigen ‘ die reeds in de 1e helft van 2017 een Linkey krijgt. Dan hoeft er helemaal niemand meer langs te komen, tenzij die gehackt is natuurlijk 😉

    #188247
     harold12
    Bijdrager

    De strekking van het geen ik wilde zeggen is dat ik EDF vraag om nieuwe meter met afleesoog, zij opdracht geven aan ERDF om het te plaatsen, en dan naderhand het EDF zegt dat ze het niet kunnen aflezen omdat het op eigen terrein is geplaatst…..

    #188248

    Bonsoir Harold,

    Ik vind dit een heel vreemd EDF verhaal. En volgens mij klopt er ook niets van.

    Allereerst staat in hun standaard leveringsvoorwaarden dat ze te allen tijde toegang moeten kunnen hebben tot de elektriciteitsmeter, zie artikel 6-3 en 6-5. Als ze die toegang niet krijgen hebt u als klant een probleem. Dat staat dus helemaal haaks op het verhaal dat ze niet op privé terrein zouden mogen komen.

    Mijn eigen hagelnieuwe ERDF meter met buiten-uitleesmogelijkheid bevindt zich op mijn eigen terrein, via een privé toegangsweg van ruim 200 meter. Dat heeft nog nooit iemand van EDF of ERDF tegengehouden om de meter op te nemen of de installatie te inspecteren. Dat hele verhaal over verboden toegang lijkt me dan ook klets.

    Wél is het zo dat bij mij de meter maar 2x per jaar wordt opgenomen, de andere termijnen worden geschat. Van die schattingen maken ze elk jaar weer een puinhoop. Bij een behoorlijk constant verbruik variëren de rekeningen van plus 450 tot min 400 euro. Dat zou ik kunnen vermijden door -zoals Wubbe hierboven ook opmerkt- zelf de meterstanden door te geven. Maar op de één of andere manier komt dat er telkens niet van.

    Last but not least, weet dat het meteropnemen inmiddels vaak wordt uitbesteed aan allerlei sinistere bedrijfjes, waarvan je je zo nu en dan afvraagt uit welk reservaat ze hun personeel halen. Dus verbaas je niet over de meteropnemers die je tegenkomt en de verhalen die ze je vertellen. Zoals je regelmatig ziet met allerlei tegen afbraaktarieven uitbesteed werk zoals bezorgdiensten, maar dat is weer een heel ander verhaal.

    Salutations, Jos

    #188249
     Jaap Pijpe
    Bijdrager

    Dat is inderdaaad van de gekken, Harold.
    Onmiddelijk bij ERDF EN EDF aankaarten natuurlijk. Misschien ook de burgemeester even inschakelen?

    #188246
     Champvert
    Bijdrager

    Ach, ik kijk tegenwoordig nergens meer van op inzake ERDF & EDF.
    Dit voorjaar werd onze branchement provisoir op donderdag “gecoupeerd” (echt de tang erin bovenin de paal!) omdat het engagement na 4 jaar inderdaad allang officiëel was verlopen. Oplossing (die van te voren was overeengekomen met ERDF) was: de maandag daarna een volledig nieuwe branchement provisoir maken inclusief nieuw nummer point de livraison en nieuw klantnummer. U voelt ‘m misschien al wel aankomen….., daarna waren ze administratief geheel de weg kwijt, een klant met 2 nummers, hoe kan dat nou??

    Uiteraard was bovenstaande actie vooral ook bedoeld om een paar honderd euro af te rekenen.

    Overigens neemt de SAUR bij ons al jaren 2 keer per jaar de watermeter op, waarbij men zo’n 50 meter door de tuin moet lopen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account