Bromfietsverzekering

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #191503
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onze oude Mobylette (1970)is bijna klaar, volgende stap is het verkrijgen van een kenteken. Nu twijfel ik, in LDF een kenteken aanvragen en verzekeren of de brommer een keer meenemen naar NL om te laten keuren en dan een NL verzekering te nemen.
    m.a.w. weet misschien iemand hier op het forum of een bromfietsverzekering in Frankrijk duurder is dan in NL of is verzekeren in NL duurder. Overigens gaat de Moby dan wel weer terug naar LDF.
    Willem

    #191506
     Anoniem
    Inactief

    Wel zeuren over hoe we wel en niet mogen schrijven op het forum maar niet even de moeite doen zelf te zoeken.
    In minder dan drie minuten vond ik voor je; in nederland vanaf 50 euro, in frankrijk rond de 100.
    Alles hangt af van jouw priveleven, dus niemand kan je hier helpen of je moet je prive op internet gooien.
    Hoe oud ben je, heb je alleen bromfietsrijbewijs of ook auto, heb je al eerder ongelukken gehad, ben je single of getrouwd, enz enz enz.
    Een pluspuntje, wordt je in frankrijk voor je ballen gereden op je mobylette met frans kenteken dan krijg je de rolstoel gratis (is geen grapje)
    Een vriend van ons in de Jura heeft een mobylette-club, die gaan een aantal malen per jaar op tournee, zelf tot meer dan 400km.
    Het is super te zien hoe die ouwe kerels getooid in carnavalske sfeer door de dorpen en steden komen (wordt altijd gefilmd)
    Als je in de buurt van de jura woont kan ik je zijn gegevens geven als je lid wilt worden van die gang 😉
    maar ja alles wat schuin gedrukt staat zal wel weer overbodige informatie zijn voor jou.

    #191505
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Zo’n verzekering heet vaak een Assurance 50cm³ en is verplicht voor berijders van bromfietsen met een cilinderinhoud van minder dan 50 cc. Er is een site die de aanbiedingen vergelijkt.

    #191504
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hee bedankt vd info, enne ik zeur niet over wat wel en niet op het forum geschreven mag worden hoor. Nooit gedaan ook. De enige keer dat ik wat over postings heb geschreven is dat ik lees dat er nog wel eens afgeweken wordt van het oorspronkelijke onderwerp en dat ik dat storend vindt. Tja en zoeken, ik heb in het oude forum gezocht maar het niet kunnen vinden. Anyway, helaas ik woon niet in de buurt van de Jura dus het is overbodige informatie. Ik pas, denk ik, ook niet zo in zo’n club want ik hoef niet zo nodig in een optocht en ik ben zeker nog niet oud haha Maar toch bedankt voor het aanbod.\
    Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?