Dit onderwerp bevat 35 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Dit onderwerp bevat 35 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Noë.
Kort en goed, maar voor de meesten een brug te ver ben ik bang. Overigens zou ik ook nog het SSID van het eigen netwerk verbergen.
Kwestie van de handleiding lezen en de plaatjes volgen.
Seems like every guide to securing your wireless network tells you to keep your SSID from broadcasting to make your network more secure, but is that really worthwhile? Let’s take a look at one of the silliest myths out there.
In mijn ogen een onzin artikel.
Ja, je kunt verborgen netwerken ook vinden, maar het vergt wel een extra inspanning.
Niet-verborgen netwerken hoef je niet eens te zoeken. Daarom is het ‘publiek adverteren’ van een verborgen netwerk ook geen nadeel: niet-verborgen netwerken doen dat altijd al.
Als er ergens een publiek netwerk is en een verborgen netwerk zal het publieke netwerk de meeste aandacht trekken.
Iemand die netwerken wil hacken zal naar alles zoeken. Security by obscurity is geen security 🙂
Misschien even goed doorlezen, https://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.