belastingaangifte op huurinkomsten stacaravan

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #209139
     Noë
    Sleutelbeheerder

    belastingaangifte op huurinkomsten stacaravan in Frankrijk

    Mieke woonten is belastingplichtig in Nederland, verhuurt haar stacaravan in Frankrijk en vraagt mij::
    ==============
    Ik ben op zoek naar liefst informatie in het Nederlands hoe ik een formulier moet invullen voor mijn stacaravan in Frankrijk. Onze beheerder waarschuwt ons dat we verplicht zijn mogelijke opbrengst verhuringen op te geven.
    ==============

    Mijn inschatting is dat ze over de huurinkomsten in Nederland belasting moet betalen en in Frankrijk een beroep moet doen op het voorkomen van dubbele belasting involge het belastingverdrag.

    Heeft iemand van jullie een idee.?.

    #209146
     bosbess
    Deelnemer

    Mijn inschatting is dat ze in Frankrijk aangifte moet doen en belasting betalen over de verhuurinkomsten. In Nederland zijn huurinkomsten uit een tweede woning onbelast. Zie Jongbloed Fiscaaljuristen.

    In artikel 6 lid 1 van het belastingverdrag tussen Nederland en Frankrijk staat dat inkomsten uit onroerende goederen worden belast in de staat waarin deze goederen zijn gelegen. Volgens mij vallen stacaravans die op een vaste plaats staan ook onder “onroerende goederen”. Zie voor de tekst van het belastingverdrag eveneens Jongbloed.

    #209183
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #210248
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb vorig jaar een papieren formulier (2014) voor de huurinkomsten ingevuld, en een (papieren) aanslag ontvangen en betaald.
    Dit jaar kreeg ik automatisch een formulier toegestuurd. Compleet met gegevens die je nodig hebt om voortaan via http://impots.gouv.fr je aangifte te doen.

    Zojuist heb ik het voorschot op deze aangifte (geheel digitaal!) betaald, via deze zelfde site. Van een Nederlands IBAN nummer!

    Dus vanaf nu geen papieren formulieren meer. Alles digitaal.
    Geweldig die Franse belastingdienst. Ze gaan met hun tijd mee 🙂

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?