Belasting op inboedel bij verkoop huis

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #213794
     Noë
    Sleutelbeheerder

    wij verkopen ons huis incl inboedel waar we een apart bedrag voor vragen

    de notaris zegt nu dat wijvan al die roerende zaken bonnetjes moeten overleggen en de geschatte waarde

    kunen we dat niet dan komt de inboedelprijs  gewoon bij de prijs van het huis zegt hij

    dat is natuurlijk niet lekker voor de notariskosten

    iemand hier ervaring mee ?

     

    #213795
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onzin.

    Andere notaris zoeken.

    Als ik jou was zou ik het huis gewoon verkopen via de notaris en de inboedel tussen elkaar regelen.

    ‘T wordt een ander verhaal als de kopers de inboedel bij de prijs trekken en dus de hypotheek daar voor opdraait.

    Ik vind dat niet erg slim want dan bedonder je je eigen.

    Cees.

     

     

    #213796
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb nog even gezocht en dit gevonden.

    De waarde van het meubilair wordt niet in aanmerking genomen voor de bepaling van de belastbare meerwaarde van het onroerend goed op voorwaarde dat het bestaan en de marktwaarde van deze activa op de dag van de overdracht gerechtvaardigd zijn (facturen)

    In dit geval verschijnt de waarde van het meubilair in de handeling.

    Als u de waarde van het meubilair niet kunt rechtvaardigen, wordt voor de berekening van de meerwaarde de overdrachtsprijs samengesteld uit het totale bedrag dat in de akte wordt vermeld.

    Hij had dus gelijk.

     

    Ik weet niet sinds wanneer dat is want wij hebben duizenden euros aan meubilair meer gerekend in de verkoop en dat was zonder facturen (wie bewaart er nu een factuur van een matras?)

    Dat was 2015

    Cees.

     

     

     

    #213797
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hartelijk dank voor alle reacties hier kunnen we wel wat mee

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?