Bel-me-niet register

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.

• Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bestaat er in Frankrijk ook een bel-me-niet register zoals in Nederland?
    En hoe stel je dit in?

Ik wordt in Frankrijk steeds lastig gevallen via onze vaste telefoon door allerlei bedrijven met verkooppraatjes.
    Ze ratelen maar en spreken geen woord Engels. Soms zijn het automatische bandjes waar je codes moet intikken om te antwoorden!
    Groeten
    Hans

Noë
    Sleutelbeheerder

Via http://www.pacitel.fr/inscription is een mogelijkheid.

Zoeken via Google op “pas de pub sur telephone” geeft wellicht meer mogelijkheden.

Bij de telefoontjes die toch doorkomen helpt het altijd zeer geen woord Frans te spreken, doch uitsluitend in het Nederlands te spreken. Moet je opletten hoe snel ze de verbinding verbreken.

Anoniem
    Inactief

Niet opnemen als je het nummer niet kent werkt heel goed. Als het belangrijk is, praten ze wel “op het bandje”.

Groet

Peter

Noë
    Sleutelbeheerder

Moet je wel een telefoon hebben waarop je dat kunt zien, maar inderdaad is niet opnemen in dat geval ook een prima oplossing.

Anoniem
    Inactief

Het is ook een stuk rustiger wanneer je eenmaal die instelling hebt, vooral wanneer je achter uit de tuin moet komen 😉

laamaabelluh …

Anoniem
    Inactief

Mijn ervaring is dat alle reclame-bellers met een computer werken die automatisch proberen contact te leggen maar die pas doorschakelen naar een medewerker als je antwoord met “hallo” zoals de Fransen gewend zijn. Als je opneemt met je naam zoals Nederlanders gewend zijn herkent de computer dat niet als een goede verbinding met een natuurlijk persoon en blijf je niks horen en kan je gewoon weer opleggen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?