Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #187115
     bosbess
    Deelnemer

    Mijn “mannetje” zei ter gelegenheid van een onderhoudsbeurt van mijn laptop dat Avast al lang niet meer een goed anti-virus programma is. Wat vinden de experts onder ons hier van? Is dat waar of wil hij me een betaald programma verkopen?

    #187116
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ach, zo veel ‘mannetjes’, zo veel meningen.
    Een recente test geeft wellicht een wat meer objectieve mening:
    http://www.gratissoftwaresite.nl/bitdefender-beste-virusscanner-comodo-beste-gratis-anti-virus

    #187117
     bosbess
    Deelnemer

    Jako bedankt! De man zei ook dat Avast de PC erg langzaam maakt en dat blijkt dus waar. Niet alleen volgens de test maar ik merk het zelf ook. Omdat ik wel enig vertrouwen heb in de “Deutsche Gründlichkeit” (en dus in AV-test) zal ik maar overstappen op Comodo.

    Dat levert weer nieuwe vragen op. Want je kunt mét het Comodo anti-virus programma ook de Comodo Firewall downloaden. Ik heb al Windows Firewall. 1. Is de Comodo Firewall daarnaast nog nodig en kan het gewoon worden gedownload of moet ik eerst de Windows Firewall verwijderen? 2. Indien dat laatste, hoe moet dat dan (staat niet in mijn Programma’s en Onderdelen)? 3. Moet ik eerst Avast verwijderen voordat ik Comodo download?

    #187118
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Bosbess,

    Zojuist heb ik Comodo geinstalleerd, als volgt.
    Het huidige antivirusprogramma verwijderd
    Comodo gedownload en geinstalleerd
    Met Iobit Uninstaller de overtollige programma’s van Comodo verwijdert.

    Op deze site kunt u uitvoerig lezen welke onderdelen van Comodo u kunt installeren of juist niet.

    Veel succes gewenst, met vriendelijke groet
    Paul

    #187119
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De Windows firewall is erg primitief, die van Comodo is beter. De Windows firewall kun je uitzetten in het Windows configuratiescherm.

    #187120
     bosbess
    Deelnemer

    Jako en Paul, het heeft me 10 jaar van m’n leven, een halve dag met laptop op schoot en een blikken achterste gekost, maar ik heb het voor elkaar! Comodo is geïnstalleerd, Avast gedeïnstalleerd en Windows Firewall uitgeschakeld. En inderdaad sluit de PC nu sneller af en start hij ook weer sneller op. Wel bleek ik op de een of andere manier toch niet-gewenste programma’s te hebben mee-gedownload, maar die kon ik makkelijk verwijderen via P en O.

    Eén probleem kostte veel tijd: Iodo Uninstaller kreeg ik niet geïnstalleerd, maar wél de een of andere bijbehorende Driver Booster. Die kon ik gelukkig verwijderen via P en O, maar de download van Iodo kon ik niet verwijderen. Toen ik het uiteindelijk toch voor elkaar had, bleek (via MBAM) dat ik er een infectie van had opgelopen! Jako’s tip om Windows Firewall uit te schakelen bleek een eitje.

    Zoals zo vaak: eind goed al goed. Beiden bedankt voor de ondersteuning. PC beter beschermd, geen hinderlijke Avast pop-ups meer, een snellere PC en een geruststellend groen sein “Veilig” in de rechterbovenhoek van m’n scherm. Wat wil een mens nog meer?

    #187121
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Al een volledige scan uitgevoerd…?

    #187122
     bosbess
    Deelnemer

    Goeiemorgen Jako, dat had ik niet. Dus toch nog maar “even” de volledige scan gedaan. Duurde drie uur! Comodo vond nog één bedreiging. Nu ben ik dus clean, maar ik kan geen PC meer zien. Nogmaals bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?