automatische incasso

Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197014
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nadat ik netjes het standaard forumlier “Demande de tranfert de Prelevement sur mon Compte Courant Postal” van mijn La Banque Postale had ingevuld, ondertekend en verstuurd naar de belastingdienst en SICAE dacht ik dat voortaan alles automatisch van mijn FR bankrekening zou worden ingehouden.

    Geen gezeur meer dacht ik… 🙂

    Nu blijkt dat Taxes en Sicae als reactie op de door mij ondertekende brief een “Mandat prelevement SEPA” toesturen dat ik weer moet invullen, ondertekenen en, met weer een postzegel, naar hun moet opsturen.

    OK, gedaan, klaar. Dacht ik… 😐

    Nu de uiterste betaaldatum van de Sicae is verstreken is het geld nog steeds niet afgeschreven. 😐 Bij de belasting lukte het met de taxes foncieres wel, maar voor de taxes d’habitation moet ik, jawel, weer een Mandat prelevement SEPA” toe sturen. Alleen was ik in die periode niet in de gelegenheid om mijn brievenbus in FR te legen. Hun reactie om mijn nette, beleefde e-mailtje duurt ditmaal wel erg lang terwijl mijn ervaring met de belasting is dat men altijd wel keurig, snel een duidelijk antwoord geeft.

    Klopt het dat het ondertekende formulier van de bank in FR niet genoeg is voor automatische incasso?

    Ik heb al getekend en het gaat om een Franse factuur afschrijven van een Franse bankrekening. Waarom vragen ze alsnog een Mandat te ondertekenen en in te vullen?

    Ik begrijp dat het te maken heeft met mijn onbekend het met het Franse systeem. Kan iemand mij uitleggen hoe het zit?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?