Automatische afschrijving van een buitenlands bankrekeningnummer!

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197455
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En de EDF heeft weer gewijzigd hoe je als buitenlander (zonder Franse bankrekening) de EDF moet betalen. Na een Sepa overboeking werd het een CreditCard betaling. Nu is het weer gewijzigd: een automatische incasso van een (jawel!) Nederlands rekeningnummer!
    Het kan dus wel 🙂

    #197457
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoe kan je dat regelen? Ik heb het nu via een fr bank, maar zou het liever rechtstreeks vanuit mijn nl bank laten gaan.

    #197458
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat kun je regelen op je espace particulier op https://particulier.edf.fr/fr/accueil.html#

    Het is voor gebruikers zonder bankrekening in FR nog de enige mogelijkheid om te kunnen betalen.

    #197456
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou die automatische incasso lukt bij mij voor geen meter.De EDF heeft zelf al 2x telefonisch toegegeven dat het wel zou moeten werken, maar dat ze al maanden problemen hadden. Onlangs opnieuw geprobeerd. Maar het werkt nog niet. De EDF ziet dat ons IBAN-nummer juist is maar toch boeken ze op een of andere manier steeds de bedragen terug.
    De creditcard methode via de site werkte ook niet meer.
    Dus gaven ze aan dat ik maar direct op hun IBAN-nummer moesten overmaken. Ze gaven aan dat ik beslist bij de overmaking hun BIC nummer moest gebruiken. Maar via de ING kan je helemaal geen BIC nummer meesturen.
    En om het helemaal vreemd te maken: het IBAN-nummer van de EDF kent 2 (!) verschillende BIC-codes.
    Bij de ING weten ze er ook geen raad mee.
    Tegen beter weten de app van de EDF maar weer eens geprobeerd (overmaken lukte daar ook nooit). En je raad het al: De app werkt nu eindelijk!! Je kan via de app met je creditcard betalen! Dat wisten ze bij de EDF niet eens (althans bij de 2 personen die wij aan de lijn hadden).

    Wim3

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?