Auto kopen met CG Collection – CT > 6 mnd

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #192117
     Anoniem
    Inactief

    Ik ga morgen ochtend bij een auto kijken met nog 2 jaar CT over. Maar omdat deze CG Collection 5 jaar CT krijgt is de CT > 6 maanden.

    Hoe kan ik de auto dan toch op mijn naam laten zetten?

    #192118
     Noë
    Sleutelbeheerder

    xychix:
    Volgns mij nu een CT laten doen.
    Vroeger dan verplicht kan toch steeds. Tenminste dat is mijn eravring.

    Christian

    #192119
     Anoniem
    Inactief

    Kan ik die CT laten doen als met de CG Collection waarop de eigenaar mij als nieuwe eigenaar aanmerkt of moet de originele eigenaar die CT laten doen?

    Ben een beetje huiverig dat ik een auto + papieren meenemen en die vervolgens nooit op naam kan krijgen.

    #192120
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    De verkopende eigenaar moet de CT laten verrichten. Daarna ontvangt u van hem het rapport de controle. Zo moet het zijn om de auto op uw naam te kunnen krijgen.

    Daarnaast moet de verkopende eigenaar u de doorgehaalde carte grise en een certificat de situation/non-gage overhandigen. Samen vult u een certificat de cession in. Let op dat daarbij geen doorhalingen mogen plaatsvinden en dat de carte grise op de exacte naam komt die u op het certificat de cession invult. Nuttig om te weten als de auto bijvoorbeeld op naam van uw partner moet komen.

    Met die hele papierwinkel kunt u de carte grise op uw naam krijgen. Ik zou op geen enkele manier proberen te improviseren of van de procedure af te wijken. In de FR bureaucratie is dat een gegarandeerd recept voor narigheid.

    Zie hier een korte checklist van wat de verkoper moet doen, met links naar de benodigde documenten.

    Salutations, Jos

    #192121
     Anoniem
    Inactief

    Dank, de Landrover 109 series III uit 1980 is vanmorgen bekeken en de koop is gesloten. & augustus gaat de auto voor de CT, wordt waarschijnlijk afkeur omdat er wat vet uit de as in de remmen loopt en hij daardoor amper remt.

    met dat afkeur rapport moet ik 2 maanden hebben om m over te schrijven en voor herkeuring aan te bieden. Anders volgt er ergens later een volledige herkeuring.

    #192122
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kopende partij moet ook een justif. domicilie overleggen bij de prefecture. Onlangs had ik dezelfde procedure, om alles ‘foutloos’ te doen, heb ik het formulier ter plaatse bij de prefecture laten invullen, in gezelschap van kopende partij. Alle foutjes erin waren zo geen probleem meer. Dus als je de verkoper mee krijgt naar de balie, is dat handig. Dit was overigens wel de prefecture Tarn, elke andere kan weer eigen wetten, regels en eisen uit de hoge hoed toveren. Als het loopt krijg je een tijdelijk cartegrise voor een maand mee, en normaal gesproken heb je na 3 dagen de echte carte grise in de bus. (ook weer, in de Tarn)

    #192123
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb een auto gekocht op CG collection.
    7 augustus wordt deze gekeurd, hoogstwaarschijnlijk afgekeurd op slechte remmen (er loopt vet in uit de assen).

    Ik hoop dat ik alle formulieren goed ingevuld krijg samen met de verkoper, ik moet naar een prefectuur in de Bourgogne en de auto komt uit de Auvergne.

    Ik zal dus zelf naar de prefectuur moeten.
    Ik neem mee (en bid dat het alles is):
    – rekening van Orange (internet) als justification de domicile
    – paspoort / rijbewijs
    – carte grise collection waarop de verkoper heeft ingevuld vendu le xx-xx-xxx
    – declaration cession vehicule (wil ik in 3voud invullen met de verkoper, ik neem er 2 mee dacht ik, 1 voor prefectuur en 1 voor mij)
    – DEMANDE DE CERTIFICAT D’IMMATRICULATION D’UN VE?HICULE (volgens mij vul ik deze thuis is en is dit de aanvraag voor een Carte Grise)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?