Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door Anoniem.
Ik ga binnenkort weer naar de Dordogne
Kan iemand mij zeggen wanneer in de Dordogne de witte asperges tijd is
Het zal dit jaar wel weer later zijn, door het koude voorjaar, maar ik weet wel dat ze altijd op een bepaalde datum stoppen, is dat. 1 mei?
En dat is veel vroeger dan in NL
Bij ons stoppen ze op 15 juni.
dank je, en wanneer beginnen ze normaal gesproken?
Begin hangt volgens mij af van het weer.
Dit jaar dus zeker laat.
Bonsoir,
Vanmorgen de eerste 4 asperges (witte) geoogst in de Dordogne. Ze willen hier altijd dat ik stop met oogsten op 1 juni, maar ik ga vaak nog even door.
Groet,
Agnes
De asperges die hier in de Dordogne buiten worden gekweekt laten zich amper zien. De zon mag dan wel schijnen,de grond is nog te koud. Stengels, onder dak geteeld, zijn er al wel.
In elk geval liggen de prijzen hoog.
Je hebt vier asperges geoogst maar moet er 1 juni al mee stoppen?
Ben dan toch benieuwd, hoeveel heb je er dan geoogst ? 12?
Wij hebben ze al op, maar ik heb ze lekkerder gehad, vond ze een beetje te hard.
Het lekkerste zijn de koude asperges met zelfgemaakte mayonaise lekker als voorafje.
Goed glas witte wijn erbij en mijn dag kan niet meer stuk.
Heb trouwens een uitzending gezien over de aspergeteelt, wist niet dat die dingen een paar centimeter per dag groeide!
En als ik het goed begreep; dat ding wat eerst boven de grond komt kijken of het lekker weer is en dan kan de eigenlijke plant gaan groeien, die spion neem je te pakken en die eten we op.
De rest doet er helemaal niet toe.
Rare jongens, die asperges.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.