Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door Noë.
Ik heb een philips HD ontvanger aangesloten ipv een philips sd ontvanger, nu kan ik alleen radio npo1 ontvangen bij alle andere Nederlandse radio kanalen die wel gevonden zijn krijg ik lost signal?
Alle Ned tv zenders wel te ontvangen, waar kan dit aan liggen?
Vr. Gr. Harold
NPO radio1 is als enige radiostation tevens nog op Astra1 te ontvangen. Ik vermoed daarom dat je uitsluitend Astra1 ontvangt. Ontvang je wel RTL8 en Veronica?
Bedankt Jako,
Ja dat zal het zijn want die tv zenders kon ik niet ontvangen maar dacht dat deze niet in mijn abonnement zaten. Ik heb wel een duo lnb, neem aan als leek dat ik de kop moet laten bijstellen?
Harold
Best mogelijk. Is het een Duo LNB van CanalDigitaal? Welke schotel en welke ontvanger gebruik je?
Een philips dsr 7141 en een canaldigitaal duo lnb, de schotel weet ik niet zo want die is een paar jaar geleden door de Franse satelietboer geleverd. Ik heb nu Ned Frans en Engelse tv en dacht dat de ene schotel een combi voor Franse en Nederlandse zenders was( maar wellicht anders Ned/eng??)
De Duo lnb is ontworpen voor een 60 cm schotel van Triax. Franse installateurs gebruiken meestal een 80 cm schotel, dan werkt de duo lnb niet goed.
Zal ik over een maand moeten kijken en denk dat deze inderdaad groter is, maar zit in redelijk zuid Frankrijk aveyron 1140 km van Amsterdam red ik het dan wel met
een 60 cm schotel? We zitten wel in de bergen op 540 meter hoogte dus vrij maar….?
Een 60 cm schotel volstaat tot in Midden-Spanje, Zuid Italië en het westen van Turkijke.
Het probleem is eerder dat de Duo LNB op een gegeven moment niet meer volstaat omdat de afstand tussen de koppen is ontworpen voor de situatie in Nederland. In Frankrijk is dat echter geen problemen, als de LNB maar nauwkeurig wordt afgesteld.
Als je meer regenreserve wilt, dan kun je ook een Triax 78 gebruiken, mits je de Astra3 kop in de houder plaatst.
Als je een 2e kop hebt geplaatst voor de Engelse TV, dan kun je die niet combineren met een duo LNB.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.