alcoholtest “verplicht”

Dit onderwerp bevat 20 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191640
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Verkeerswet/alcoholtest Frankrijk verplicht, recyclet deze site ’n bericht van de ANWB.

    Ik voorzie door dit bericht nog meer onduidelijkheid dan er vorig jaar al was.
    Het zou de bron sieren alle vorige nonformatie te deleten en slechts de huidige situatie te vermelden.
    Die luidt : u hoeft geen alcoholtester in de auto te hebben, laat staan ’n gehomologeerde. Of : misschien moet u die tester wel aan boord hebben, maar er is géén controle op en er volgt geen boete.

    Peter.

    #191641
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In Nederland word je er mee doodgegooid. “verplicht in Frankrijk”, zelfs bij de kassa van de Hema liggen ze…

    #191642
     Anoniem
    Inactief

    En natuurlijk vele malen goedkoper 😉

    #191643
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Het is inderdaad verwarrend en een tikje vreemd: het is verplicht om de alcoholmeter aan boord te hebben, maar het niet bezitten ervan is niet strafbaar.

    Wim

    #191644
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zijn die voor eenmalig gebruik pakketjes ook nog toegestaan? En waar blijft een verplichting om ze af en toe ook te gebruiken, na een feestje? of krijg je bij het veroorzaken van een ongeval een zwaardere straf, als zou blijken dat je onder invloed je alcoholtester ongebruikt hebt gelaten?
    kortom veel vragen nog steeds.

    #191645
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De ANWB kan toch beter ? Of slaan daar ook al de bezuinigen op de redactie toe ?

    Dit, ’t is allemaal zo eenvoudig : zodra u alleen maar denkt dat u ’n alcoholtester misschien nodig heeft, moet u gewoon niet meer gaan rijden.

    Peter.

    #191646
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jullie hebben allemaal gelijk. Drinken, dan niet rijden, behalve Cees want die kan het in de hand houden. Verder koop je twee van die dingen voor een paar Euro, gooi ze ergens in je auto, laat ze bevriezen en koken, maar gebruik ze nooit want ze zijn gevaarlijk.

    Fijne zomer/Peter.

    #191647
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dacht dat Valls deze regel ging afschaffen. Ik ging er eigenlijk van uit dat het al gebeurd was.

    #191648
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Wouter, dat dacht ik ook. Maar om wetten af te schaffen heb je wetten nodig …
    Ik hoop dat-ie inderdaad andere prioriteiten heeft, reken daarop.

    Peter.

    #191649
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk eerder dat schadeclaims elke verandering van de wet tegenhouden.
    Trek de wet in->schadeclaims van fabrikanten
    Steun de wet->schadeclaims van de milieubeweging

    Huidige situatie-> niemand heeft een poot om op te staan, inclusief burger, wetgever en politici.

    #191650
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In één woord.”Frankrijk”

    #191651
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jaap, is dit in Het Noorden anders ?

    Jan, laat ons bidden dat de minister z’n prioriteiten heeft gesteld. En schadeclaims van de vrindjes van de vorige president lijken me geen kans maken, zeker niet gezien de ‘ecolo’s’. Honni soit qui mal y pense & zo.

    Maar kan die ANWB z’n nonformatie corrigeren ? Of verkopen ze die rotzooi zelf soms ook ?

    Peter.

    #191652
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ah ! http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reisartikelen/alcoholtest.html?wwiherk=crosspr_alcoholtest

    3.95 (voor leden !, 4.95 voor gewone burgers), maar dan heb je ook wat. Mag ik dit ‘oplichting’ noemen ?

    Peter.

    #191653
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #191654
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter…..Ja….daar is het ene woord…..”Nederland” 😉

    #191655
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En laat ons niet vergeten waar die “W” voor staat : Algemene Nederlandsche Wielrijders Bond.

    Peter.

    #191656
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Alcohol? Wielrijdersbond? Een cartoon komt spontaan in me op.
    2mr5n60.jpg

    Meesterlijk.

    #191657
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien toch even uitleggen voor de Nederlanders?

    #191658
     Anoniem
    Inactief

    @ cabanous

    Quote:
    behalve Cees want die kan het in de hand houden.

    Snap ik niet, leg me eens uit?

    #191659
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Daarom ben ik tegen cholesteroltests. Tenminste als je niet echt van plan bent je dieet of leefstijl te veranderen of dure en onwerkzame pilletjes te slikken.

    Steven

    #191660
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nu bij Action in de aanbieding € 0,89

    wsv05-Ethylotest.jpg

    janv

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?