Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 8 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2014 om 17:12 #187763NoëSleutelbeheerder
Zojuist ben ik gebeld door de klantenservice van Canaldigitaal. Dit nav mijn verzoek een aanbod te krijgen ivm het vervallen van de vrije toegang tot de publieke Nederlandse zenders per 1 augustus a.s.
De medewerker van Canaldigitaal bood mij aan te kiezen voor het recreatiepakket of voor het basispakket. Wij gebruiken dit voor onze tweede woning. Ik reageerde door te zeggen dat wij daarover graag willen nadenken. Na circa 2 jaar met een geregistreerde kaart te hebben en dus geen abonnementskosten, zouden we nu worden geconfronteerd met behoorlijke kosten. Het aanbod zou voor 1 of 2 jaar zijn, voor 50% van de normale prijs. Ik kon maximaal twee weken bedenktijd krijgen. Daarna was er geen aanbod meer, behalve de normale prijs voor de pakketten.
Ik vroeg of overstappen op een moment dichter bij 1 augustus a.s. mogelijk is. Tot die datum zijn wij verzekerd van beschikbaarheid. Onmogelijk volgens uw medewerker. Ik zou dom zijn om nu niet akkoord te gaan. Afsluitend werd mij gevraagd of ik het belmenietregister ken. Daarna werd me een prettige dag gewenst en werd de verbinding verbroken.
Ik vind dit een zeer ongepaste benadering naar mij als klant. Met deze email dien ik ook daarom daarover een klacht in.hoogachtend,
Adri VogelsHiervoor een kopie van de klacht die ik heb ingediend bij Canaldigitaal. Ik ben geschrokken van de agressieve aanpak.
Ik plaats dit op het forum ter informatie voor alle bezoekers.
Tevens mijn vraag of en welke alternatieven er zijn?
Graag alternatieven waarbij ook nederlandstalige zenders zijn te ontvangen.
Of heeft Canaldigitaal het monopolie? En is de EU daarmee akkoord?Bij voorbaat dank.
Adri Vogels3 februari 2014 om 18:05 #187764NoëSleutelbeheerderEr is maar 1 aanbieder voor satelliettelevisie in Nederland en dat is voor zo’n dichtbekabeld land al veel. Er is geen sprake van een monopolypositie, want UPC/Ziggo en KPN zijn vééél groter, maar niet beschikbaar op satelliet en het staat u vrij om zelf een concurrerende satellietprovider op te richten.
De communicatie van CanalDigitaal is een ramp, gewoon wachten tot het bijna 1 augustus is en dan CanalDigitaal voor de keuze stellen: geen klant of veel korting.
Er zijn wel alternatieven via IPTV (internet) , maar die rekenen een veelvoud van wat CanalDigitaal rekent, er is daarnaast een goede internetverbinding nodig en er zijn nog grotere vragen ten aanzien van de legaliteit bij gebruik in het buitenland.
3 februari 2014 om 18:28 #187765NoëSleutelbeheerderIk heb even gegoogeld op dit onderwerp, en je bent niet de eerste die deze vragen stelt. Goede vragen dus.
Diverse mensen hebben meldingen gedaan bij de Nederlandse mededingingsautoriteit over de monopolist Canal Digitaal.
Maar… In theorie is CD geen monopolist: Het is in theorie verboden om de Nederlandse zenders in het buitenland te bekijken. En in Nederland zijn er inderdaad alternatieven. In theorie is CD dan geen monopolist.Alternatieven? Ik denk dat ik geen abonnement van Canal Digitaal ga nemen. Als ik het Nederlandse journaal wil zien dan kan dat altijd nog via BVN. Dat is dus mijn alternatief.
3 februari 2014 om 18:47 #187766NoëSleutelbeheerderDe Nederlandse mededingingsautotiteit zou beter eens naar de eigen wetgeving moeten kijken: Bij nieuwbouw is het aanbrengen van kabelTV verplicht volgens bouwbesluit, maar GSO (gereed voor satellietontvangst) niet.
Terwijl dit over dezelfde kabel gerealiseerd kan worden: wettelijk geregelde oneerlijke concurrentie.
De kabellobby zit zo diep in de politiek ( via omkoping en corruptie), dat politici zich openlijk uitlaten tegen satellietontvangst (schotelschimmel).Vraag je eens af hoe je naar Nederlandse TV gaat kijken in Frankrijk als CanalDigitaal failliet gaat?
3 februari 2014 om 20:40 #187767NoëSleutelbeheerderAls je Nederlandse tv wilt kijken, dan moet je gewoon in Nederland blijven wonen. Ik zit nu al een maand ‘zonder’ NL tv en het kan me voor geen meter boeien. Sterker nog, ik denk dat mijn leven verrijkt is 🙂
3 februari 2014 om 21:22 #187768NoëSleutelbeheerderDat is de hoogste Europese rechter niet met je eens, die heeft al geoordeeld dat een Europese migrant het recht heeft om TV zenders uit het geboorteland te kunnen kijken om zo contact te houden met die cultuur. Hij heeft zelfs expliciet vermeld dat het opgeven van valse gegevens (bv een NL adres, terwijl je in Frankrijk woont) aan dat recht ondergeschikt is.
Nu moet dat alleen nog ‘even’ omgezet worden in nationale wetgeving.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.