Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2013 om 11:04 #191800NoëSleutelbeheerder
Op een of andere manier hebben ze bij het “Centre des Impôts” geregistreerd dat wij in “Eindhoven, België” wonen.
Vlakbij, maar wel fout..Ik heb de fout inmiddels doorgegeven bij het “regiokantoor”.
Maar nu krijgen we toch een aanslag brief voor de “Faxes Foncieres” met het verkeerde adres, deze komt van een lokaal kantoor.Daar ga ik nu ook maar langs voor een correctie en ik zal het regiokantoor nog een keer bellen om te vragen of het is aangepast.
Ik vroeg me af of iemand een idee heeft of er vanuit het regiokantoor nog meer “lagen” zijn waar dit foutieve adres zou kunnen opduiken, zodat ik ze voor kan zijn 🙂
Of zou 1 wijziging doorgeven normaal genoeg moeten zijn?Bij de gemeente & EDF was het adres overigens wel correct geregistreerd.
B.v.d. Timo
29 september 2013 om 11:52 #191801bosbessDeelnemerPrecies hetzelfde gehad. Twee keer bij regiokantoor geweest. Eerste keer werd het veranderd, maar ik moest nergens op rekenen, want dat lag héél ingewikkeld. ??? Tweede keer: idem dito. Maar dit jaar (nog) geen nagestuurde post uit NL ontvangen. Mocht ik alsnog zoiets ontvangen, dan ga ik er maar weer voor de derde keer naartoe. Of ik ga naar het hoofdkantoor in Alès. Maar daar moet je wachten tot je een ons weegt.
De tax wordt bij mij maandelijks automatisch afgeschreven, dus verder eigenlijk weinig aan de hand, behalve als er iets bijzonders zou gebeuren. Al weet ik niet wat. Sta verder overal met het juiste adres geregistreerd.
29 september 2013 om 13:05 #191802NoëSleutelbeheerderBonjour Timo,
Ik heb dat ook meegemaakt. Telefoneren helpt niet. Langsgaan helpt niet. Emailen helpt niet. Ik krijg de indruk dat bij de Impots iedere ambtenaar en iedere afdeling zijn eigen administratietje heeft. Zo een typische puinhoop die ontstaat als de automatisering organisch groeit in plaats van onder architectuur wordt gerealiseerd, iets wat wij als ICTers allemaal kennen.
Mijn suggestie, stuur een aangetekende brief (lettre RAR) met het verzoek je juiste adres te willen opnemen “dans vos bases de données” (meervoud, hihi). Je kunt indien je wilt hiervoor een standaard briefopzet gebruiken.
In mijn geval werkte dat prima, steeds meer brieven kwamen op het juiste adres binnen. Plus, als er toch gemier komt omdat je iets niet hebt ontvangen, kun je altijd aantonen dat je alle moeite hebt gedaan alles correct door te geven.
Salutations, Jos
29 september 2013 om 17:01 #191803bosbessDeelnemerLijkt me een prima idee, vooral vanwege de laatste reden. Bedankt.
30 september 2013 om 11:07 #191804NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Jos le Conseiller op 29/09/2013 13:05
Zo een typische puinhoop die ontstaat als de automatisering organisch groeit in plaats van onder architectuur wordt gerealiseerd, iets wat wij als ICTers allemaal kennen.IDD, je ziet in het nieuws altijd wilde verhalen over mislukte ICT projecten, maar mensen realiseren zich niet wat het kost als iedereen zijn eigen Excel lijstjes bij gaat houden..
Quote:Quote uit Jos le Conseiller op 29/09/2013 13:05
Mijn suggestie, stuur een aangetekende brief (lettre RAR) met het verzoek je juiste adres te willen opnemen “dans vos bases de données” (meervoud, hihi). Je kunt indien je wilt hiervoor een standaard briefopzet gebruiken.Ga ik doen, bedankt voor de tip!
4 oktober 2013 om 11:56 #191805NoëSleutelbeheerderToen ik een nieuw adres in Nederland had heb ik ook diverse pogingen gedaan om deze adreswijziging bij de diverse instanties voor elkaar te krijgen. Op de een of andere manier lukte het niet om dat snel en goed te regelen. Belastingdienst is belastingdienst zou je denken maar schijnbaar is het niet zo eenvoudig.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.