Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #213213
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Had even geen zin in klussen dus eergisteren naar de salon habitat geweest, je weet maar nooit.
    Jammer dat het een typische salon was voor waar de klusser niets te zoeken heeft, alles is pasklaar.
    Ik had gehoopt wat te zien over zelf electriciteit opwekken en zo, maar nee, alleen info over een pomp à chaleur gekoppeld aan zonnenpanelen, klaar om aan je muur of op je dak te plakken.

    Zo ook een tig aantal stands met abris, en ik wordt aangesproken als ik even naar een model sta te kijken.
    In de toekomst willen we een zwembad bouwen en er een abri overheen bouwen zodat we langer kunnen genieten.
    Zoals zoveel denken, denken ze me een l…lverhaal aan te kunnen plakken over wat wel en niet goed is, enz.

    Ons terrein is trapsgewijs, dat wil zeggen voor het huis hebben we 10 meter terras, en dan een muur zo’n 2 meter naar beneden, en dan weer een plateau van ongeveer 10 meter.
    Dat is pal op het zuiden, en dus dé ideale plek om het zwembad te bouwen, temeer omdat er ook een lokaaltje is onder het terras wat als doucheruimte/pomphuis kan functioneren.
    Een abri met een vast dak en te openen zij panelen, raade de man me aan.
    Ik zeg, man dat is loeiheet, het was afgelopen zomer meer dan 40 graden !
    Nee, deze (8mm holle) UV polycarbonate met M1 certeficaat houd de warmte buiten, en is verplicht voor de Chambres d’Hôtes.
    Nou hebben ze me al vaker van die kletspraat aan proberen te smeren, dus ik op zoek.
    Heelaas kan ik niets vinden, dan alleen maar info uit dioezelfde strekking door …… U raad het al, de fabrikanten.

    Bestaat er echt een wet (norm) dat mijn abri van polycarbonate met M1 norm moet zijn ?
    Gezien de prijzen, en mijn handige handjes, denk ik er aan die muur te gebruiken als rails, en een schuifbare abri te bouwen.

    Wie het weet mag het zeggen.

    Cees.

    #213214

    Cees, veiligheid is het wat de klok slaat bij zwembaden. Het enige dat na snelle lezing een aanknopingspunt biedt is de volgende tekst:

    “Tous les matériaux qui composent l’abri, structure bois, aluminium, acier, les métaux ….les vitrages, verre ou polycarbonate, les moyens de fixations, les thermocollages, les revêtements teint dans la masse,  les peintures, les plastiques, …. doivent répondre à des critères définit par la norme. Ils doivent être propres, sans imperfection et sans infestation.” Over de abri staat hier nog wat vermeld.

    Ik heb de indruk dat het hier voornamelijk om rolluik systemen gaat. Je zou eens verder moeten googelen met die AFNOR norm NF P90-309. Deze fabrikant doet overigens in plaques polycarbonate plein, zonder te verwijzen naar wettelijke bepalingen. Die ongetwijfeld betrekking zullen hebben op de schokbestendigheid en “scherfgedrag”. En dat zo’n abri goed afgesloten moet kunnen worden om toegang voor kleine kinderen te verhinderen.

    #213222
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je Rob.

    De franse bureaucratie ten top.
    Er zijn zelfs normen die door de EU al in 2013 zijn afgeschaft, en hier worden ze nog steeds vermeld.

    Over die glasplaten, die hebben simpelweg een breekpunt als norm, Ik zie dat er dat nog al veel zijn, en niet alleen die hele dure met UV en andere verzonnen poespas.
    Bedankt voor de site.
    Zijn wel andere prijzen, 120 euros m2 goedkoper dan die beste man me deed geloven.

    Cees.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?