Aansluiting telefoon

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #213903
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb voor onze verbouwing alle prehistorische telefoon bedrading verwijderd tot waar de kabel binnen komt.
    (vies, half los hangend, een zooitje)
    Nu wil ik toch ADSL en wil dan meteen maar een RJ45 doos gebruiken.
    Ik heb al zitten zoeken maar niet uitgevonden of ik nou wit en grijs of wit en blauw aan moet sluiten in die RJ45 doos.
    (op verschillende sites vind ik tegengestelde info)
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    bvd Timo

    #213907
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als kleurenblinde elektronicus let ik niet zo op die kleuren. Tussen twee draden zou je een spanning moeten meten. Vroeger was dat ongeveer 40 volt gelijkspanning. Die spanning is er echter alleen als het met de centrale verbonden is. Dus even meten en niet op de kleuren vertrouwen.

    wimb

    #213908
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Wannox,

    Hmm, daar had ik niet aan gedacht.
    De lijn is afgesloten als het goed is maar ik zal er toch eens een multimeter aan hangen.

    Bedankt voor de tip.

    Groeten Timo

    #213909

    Timo,

     

    Oh dear, oh dear

    My writing was not clear

    Or my words too many

    So you didn’t read any

    To help you out this embedded link

    And about voltages, I think,

    It should be about 48 volts DC

    If I’m wrong, please correct me.

     

    Doctor Robert

     

     

     

     

    #213914

    Timo, je schreef: “…meteen maar een RJ45 doos gebruiken”. Dat kan, dat mag, dat is voor nieuwe installaties tegenwoordig verplicht. Maar niet onmiddellijk op de plek waar de telefoondraden van Orange het huis binnenkomen, want daar hoort een zg. DTI te worden geplaatst, de afbakening tussen het openbare telefoonnetwerk en de côté privé. In een moderne GTL zit die in het communicatie deel. En pas ergens stroomafwaarts een moderne RJ-45 aansluiting.

    #213917
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi Rob,

    Oke, bedankt, zeer nuttige info.
    Kennelijk niet een site met de “normen” 😉
    Toch is ingewikkelder dan ik dacht dus.

    Kwam dit tegen: https://www.youtube.com/watch?v=uepdEcWoMgE

     

    P.S.
    Eerst maar eens Orange proberen te bereiken de de vraag dat ik een “nummer” wil.
    Er lijkt niet veel te zitten tussen “een nieuwe huis aansluiten” en een “bestaande aansluiting”.
    Bij de een krijg ik de vraag naar een permis de Construire bij de ander kom ik niet voorbij de “stemcomputer” zonder een telefoonnummer in te voeren lijkt het.

    #213918

    Timo, misschien nog interessant voor je, deze discussie.

    #213919
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rob,

    Interessant, ja zou haast denken “laat maar zitten die ADSL” 😉
    Gisteren met Orange gebeld, kwam er zowaar door met het telefoonnummer van de vorige eigenaar.
    Kreeg een supersnel ratelende verkoper (kon hem amper bijhouden) aan de lijn die mij wel 4 keer heeft verteld dat ik beter een abonnement bij Orange kon nemen want zij schelden mij die enorme aansluitkosten (dat wordt door France Telecom gedaan zie hij..) kwijt van wel 150 euro, want monteur enzo… (ik vraag me af waar die voor nodig is als ik zelf mijn DTI aansluit)
    “Die andere providers lijken wel goedkoop, maar…”
    Ik kreeg het idee dat hij dacht iemand die matig Frans spreek is dom, die kan ik alles verkopen.
    Ik dacht het niet 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?