80 berichten in het Russisch van Mailer-Daemon

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 2 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #188611
     bosbess
    Deelnemer

    Vandaag ontving ik op mijn smartphone eerst 24 emails van Mailer-Daemon. Die ken ik alleen van wanneer ik een bericht heb verstuurd dat niet kan worden afgeleverd aan de geadresseerde. Het emailadres was:

    mailer-daemon@corp.mail.ru

    en de tekst die ik kon lezen zonder de mail te openen was in het Russisch. Ik keek op mijn laptop en ook daar waren in mijn PostvakIn 24 dezelfde berichten binnengekomen. Op mijn computer kan ik ze ineens markeren en verwijderen, maar op mijn smartphone moet ik ze stuk voor stuk in de Prullenbak deponeren en vervolgens de Prullenbak (ineens) legen. Niet zodra had ik dat gedaan of er kwamen weer 36 van dezelfde berichten binnen (niet op mijn laptop). Vervolgens nog een keer 14 en toen nog 10, beide keren niet op laptop. Steeds alles verwijderd en toen was het afgelopen.

    Vragen: Hoe kan dit? Moet ik iets doen?

    #188612
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dan zit je ergens te neuzen waar je beter niet kunt komen schijnbaar.
    Ik krijg heel veel mailtjes van mensen (heel goed bedoeld hoor) van een filmpje over walvissen die ik zéker moet zien, of een klein meisje in een metro station wat ik zéker moet horen, ohh wat een talent, of een prachtige diaporama…. must see!

    Ik vertel ze al jaren, als ze wat met me willen delen kan dat via facebook, daar zit een mooi filter waar ik beschermd wordt.
    Verder gaat alles bij binnenkomst de prullenbak in.
    De meeste accepteren dat nu eindelijk, maar er zijn volharders die nog steeds e-mailtjes sturen.

    We leven schijnbaar in een wereld waarin we continu bagger moeten accepteren, of dat nu internet smartphone of vaste lijn is.
    Ik heb hier nog geen “blocker” omdat we hier tijdelijk wonen maar de telefoon gaat op z’n minst vijftig keer per dag en de pieken zijn tussen de middag en rond 18h30.

    Cees.

    #188613
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bosbess, allereerst een betrouwbare externe virusscanner laten lopen (voor het geval je lokale scanner is geïnfecteerd). Dan in ieder geval je wachtwoord voor je mail wijzigen. Het lijkt er op dat je mailadres wordt gebruikt door een spammer uit Roemenië. In het moderne jargon heet dat ‘gespoofd’. Alleen rigoureuze maatregelen, zoals het nemen van een ander e-mailadres, helpen dan nog. Maar je kunt het ook uitzitten. Na een paar dagen houdt de stroom op.

    #188614

    Bosbess, voor de Android smartphones is er een grote keuze aan virusscanners, bittere noodzaak voor een “open” operating system. Ik gebruik m’n smartphone niet veel, maar toch laat ik de virusscanner om de paar dagen even draaien. Opruimen van allerlei restbestanden die nog ergens in het geheugen rondzwerven valt trouwens ook aan te bevelen. De Apple community schuilt onder de paraplu die dit bedrijf de gebruikers boven het hoofd houdt, maar dat help ook niet altijd.

    #188615
     bosbess
    Deelnemer

    Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik wijs de webmaster er (nogmaals) op dat ik niet van alle reacties een email ontvang. In dit geval heb ik alleen van Rob’s reactie een email gekregen. Pas toen zag ik ook de andere twee reacties.

    Ik kom nooit op “leuke” sites en al helemaal niet met mijn smartphone (Wiko Fever). Die gebruik ik alleen voor de apps van enkele franse kranten, voor één sms per dag en zelden voor Whatsapp. CleanMaster en Nettoyage-en-un-clic gebruik ik iedere dag. Maar ik had geen virusscanner. Nu Sophos gedownload, maar die gaat er weer af, want te ingewikkeld (voor mij). Ik zie geen optie Scannen. Zal later een andere vs proberen. Als die ook zo ingewikkeld is zal ik het mijn dochter vragen. Zij weet alles van smartphones.

    Tot nu toe niets meer gebeurd, dus m’n emailadres houd ik nog maar even aan. Dat heb ik al zo’n 20 jaar.

    Nogmaals bedankt.

    #188616

    Bosbess, het aanbod aan apps is overweldigend en inderdaad kom je ondanks allerlei reviews pas na installatie er achter of je er zelf mee door één deur kan. Eenvoudig in het gebruik is de antivirussoftware van Avira, ook in een “free” versie te verkrijgen. Niet helemaal verrassend: met enige regelmaat wordt je aandacht daarna voor de nieuwste vileine virussen gevraagd, waartegen alleen de betaalde pro versie optimale bescherming biedt. Niets van aantrekken, zeker niet bij een zeer defensief surfgedrag.

    #188617
     bosbess
    Deelnemer

    Rob, ik heb toch maar nummer 3 van je allereerste link geprobeerd, vanwege de detectiescore van 100%: Security & AntiVirus Free van Tencent Technology.

    Super simpel, een kind kan de was doen (en ik ook). Meteen gescand, alles ok, geen enge dingen gevonden. De russische inval blijft dus een raadsel, maar ja, ’t is voorbij en ik heb er een virusscanner aan overgehouden. Ik blij.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?