50 tinten leem…

Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door Anoniem.

• Auteur
     Anoniem
    Inactief

Nou dacht ik het meest ingewikkelde achter de rug te hebben bij de renovatie van het vakwerk in de oude grange. Het leem tussen het vakwerk weggehaald en netjes opgevuld met gasbetonblokken. Nu alleen nog voorzien van een stuclaag aan de binnenzijde die de uitstraling heeft van leem. Hoe moeilijk kan dat zijn?
    Welnu, dat had ik gedacht. In de bouwmaterialen handel word ik aangestaard door tientallen soorten stuc in evenzovele tinten ’torchis’.

Wie heeft ervaring met dergelijk stucwerk en zou me kunnen adviseren welk product qua structuur en kleur het dichtst bij het oude leem komt (wellicht van Weber?).
    Dan kan ik de andere 49 achter me laten…

Dank alvast,
    Aart

Anoniem
    Inactief

Ben geroerd door alle privé berichten die ik naar aanleiding van m’n vraag mocht ontvangen. Dank daarvoor! Ik heb op basis daarvan gekozen voor een oer-Hollands product: Tierrafino Leemstuc. Ik geef toe, het neigt een beetje naar bier naar de kroeg brengen maar als het café om de hoek ligt (08) is het nog enigszins te behappen.

Aart

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?