Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door Noë.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2013 om 16:11 #186970NoëSleutelbeheerder
Onze boerderij heeft 2 230VAC netwerken en ik wil graag onze gasten internet aanbieden met powernet; dwz met de modules die als een WIFI kunnen fungeren volgens het systeem Devolo dLAN 200 AV Wireless N. Hierdoor heeft de gast zowel binnen als buiten internet ontvangst, hoop ik.
Ik zit met de volgende vragen:
kan ik het asdl na de Livebox opsplitsen voor beide netwerken?
volgens Devolo kan er slechts 3 adapters gebrukt worden; of lees ik het verkeerd?
kunnen de verschillende WIFI adapters elkaar storen of kan je verschillende kanalen geven of zo?Verder is alle aanvullende kennis/ervaring meer dan welkom, ook over andere systemen met hetzelfde doel.
Alvast mijn dank, Hans3 augustus 2013 om 19:05 #186971NoëSleutelbeheerderJe moet die Devolo adapters zien als verlengkabel voor je computernetwerk. Niet meer of minder. In zo een setje van drie gebruik je er een als zender, hiermee gaat het netwerksignaal de 220 volt kabels in. De twee andere zijn de ontvangers welke het netwerksignaal weer uit de stroomkabels halen. Van daaruit gaat het verder als wifi signaal.
Als de 230v kabels vrij lang zijn gaat er behoorlijk wat signaal verloren. De ene adapter kan daar beter mee overweg dan de andere. Experimenteren dus.
Het opzetten van gescheiden internet netwerken op een adsl aansluiting is een heel ander verhaal. Dit regel je in een daarvoor geschikte router.4 augustus 2013 om 11:58 #186972NoëSleutelbeheerderRon,
bedankt dat je de moeite hebt genomen te antwoorden; omdat ik al vermoedde dat de grens van powernet bij de 3 wifi adapters ligt heb ik gekozen om achter de livebox 2 krachtige routers te plaatsen die in alle gîtes ontvangen kan worden.
ontvangst is goed, echter, krijg nu de foutcode dat wpa3 codewoord tussen 8-32 leeter/cijfers moet bestaan. volgens mij moet ik hier het ww van de livebox invoeren, wat 32 tekens zijn maar wordt niet geaccepteerd, dus wacht ik op ondersteuning van mijn franse pc buro.
mvg, hans4 augustus 2013 om 17:52 #186973NoëSleutelbeheerderAls je twee routers “achter de livebox” zet, dan ga ik er vanuit dat je die met een netwerkkabel hebt gedaan? In dat geval heeft de WPA code van die extra routers niets met die van de livebox te maken als het goed is. De beide routers hebben een eigen WPA code, die meest op de onderkant geprint staat en ook te wijzigen is als het goed is.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.