Re: Bedreiging Nederlandse pensioenen per 01-01-2014

#198238
 bosbess
Deelnemer

Op Uitpandigen.nl is dit onderwerp onlangs aan de orde geweest. Jan de Voogd weet er alles van, voorzover er al iets van te weten valt. (Daarvan weet OEVVD het ook.) NL schijnt al langer bezig te zijn om ook Frankrijk zo ver te krijgen, maar net als bij Duitsland zullen er concessies tegenover moeten staan. Kennelijk heeft NL tot nu toe nog niet voldoende wisselgeld geboden om Frankrijk tevreden te stellen en over de streep te trekken. Ik vermoed ook dat er meer gepensioneerde NL emigranten naar Frankrijk dan naar Duitsland vertrekken. De verliespost voor Frankrijk zal dus veel groter zijn dan voor Duitsland. Daarom zal NL er ook veel meer tegenover moeten stellen. We zijn de kippen met de gouden eieren en Frankrijk slacht ons niet graag in deze crisistijd. Het is dus nog niet zo ver, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven ons hoofd.

Eén ding is zeker: als ik ooit toch weer met NL te maken ga krijgen, dan hef ik ook m’n bedrijfje op, keer terug naar het CVZ en incasseer mooi weer m’n zorgtoeslag.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?