Reageer op: Nieuwe houten schuurdeuren

#213894

Marhout, toen deze schuurdeuren werden gemaakt hadden ze in Frankrijk Christian’s website nog niet gelezen…..Echt, keihard eikenhout (uitspraak: ècht kèhard èkenhout) want ook aan die planken, dik duims, heb ik diverse Irwin speedboren opgestookt, geen doorkomen aan. Met een laagtoerige zware AEG boormachine ooit gebruikt om met enige regelmaat hardhouten planken op vrachtwagenvloeren te bevestigen (ladingen betonbuizen laten zelfs hardhout op den duur slijten). Op dag één dat we in ons Franse huis trokken zou ik “even” wat lampen ophangen. Ook boren in eikenhouten draagbalken. Ik heb het geweten, hart wie Kruppstahl. Op de halve millimeter dikte aangepast voorboren, en dan nog kreeg ik de schroeven er maar met moeite in. Je zou bijna medelijden krijgen met houtwormen die in de loop der eeuwen jammerlijk om het leven zijn gekomen omdat ze zich letterlijk stuk hebben gebeten op eikenhout. Werk voor de Dierenbescherming om bouwend Europa te confronteren met dit verzwegen hoofdstuk uit onze geschiedenis.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?