Reageer op: Vaste telefoonlijn opzeggen? Internet behouden?

#213851

Hans, wie schrijft die blijft was een devies bij de ouderwetse boekhouding. Maak voor de zekerheid even een print van wat er nu allemaal in je espace client staat teneinde zwart op wit te hebben dat je al die tijd aan het winterslapen bent geweest. Op de website van Orange moet vast wel ergens in oud archief een bestand te vinden zijn met de voorwaarden voor de ligne secondaire, doorspitten om te zien wat de regeltjes zijn rond beëindiging. Ik duik nu weer achter de tv, de BBC met het helden epos dan wel drama zonder eind van de Brexit discussies in the House of Commons. Their second finest hour? Ik dacht het niet.

Laf? Laten we het houden op voorzichtig en alert, een gezond demokratisch wantrouwen in de (niet altijd) correcte werking van de vrije markt. Had zelf van de zomer een gelijksoortige ervaring.

Overigens: heb je nog een oude telefoon van France Télécom of Orange staan, een huur geval? Volgens de regeltjes moet je die inleveren bij het opzeggen van je abonnement. Het lijkt me overigens voor Orange goedkoper dat mensen die maar rechtstreeks bij de déchetterie brengen, of gewoon thuis laten staan. En misschien is het maar beter om geen slapende honden wakker te maken, alle analoge verbindingen worden de komende jaren toch een keer opgeheven. En nogmaals de theorie van de regeltjes: probeer na te gaan wanneer je voor de laatste keer een bedrag aan Orange hebt betaald voor je telefoonlijn. In principe zou je dan ná 12 maanden niet activeren van die secondaire lijn tot persona non grata moeten zijn verklaard, zal ongetwijfeld ook via je espace client te traceren zijn. Je hoopt in dit geval natuurlijk dat een organisatie zich aan de letters van de eigen wetten houdt. Nog even opzoeken dus.

Veel weet Google overigens niet te vinden over het opzeggen (résilier) van een abonnement résidence secondaire, misschien kun je hier nog iets mee.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?