Reageer op: Huis te koop gezocht in departement 08

#213468
 Noë
Sleutelbeheerder

Wij zitten in een gebied waar er niet veel wordt ingebroken, maar de afgelopen 5 jaar hebben in een straal van 25 km toch twee huizen van Nederlanders steels bezoek gehad. Bij de een, aan de rand van een dorp, werden relatief kostbare zaken als maaiers, kettingzagen en een tv gestolen, terwijl de ander, in de middle of nowhere, alleen kringloopspullen in huis had. Die werden ook mooi meegenomen. Dat werd zoeken naar nieuw meubilair, keukengerei en gereedschap. Was niet duur, maar wel vervelend.

Ik woon relatief afgelegen met een buur redelijk dichtbij en de overige drie op grote afstand. Er is maar één weg naar mijn huis en aan het begin wonen twee jagers met hun honden in een kennel. Geen mens komt ongezien of ongehoord daar langs. Dat merkte een vriend die onaangekondigd ons huis opzocht toen wij er niet waren. Hij was nog niet uitgestapt of twee van mijn verre buren stonden om hem heen voor een verder zeer aangenaam gesprek. Kortom, kringloopspullen zijn geen garantie voor een inbraakloos leven en buren zijn niet altijd een vervelende bijkomstigheid.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?