Reageer op: Waar het NIET over gaat in de Midi Libre: Brexit

#212893
 Noë
Sleutelbeheerder

Merci voor uw uitgebreide reacties. Het ging mij in dit topic om een verklaring voor het gebrek aan belangstelling van de Fransen voor het Brexit drama. Nu echter de discussie de wending neemt van wat er in Duitsland en Engeland over geschreven wordt wil ik daar een opmerking over maken.

Ik krijg de indruk dat veel Engelsen er van overtuigd zijn dat hun land essentieel is voor de EU en dat zij daarom eisen kunnen stellen. Een fantasie die door Ivan Rogers doorgeprikt wordt, maar die het denken van veel Engelse politici  nog steeds beheerst.

Gezien de houding van de Fransen is UK helemaal niet essentieel voor de EU en mag UK blij zijn met alles wat ze gedaan kunnen krijgen.

Ik persoonlijk zie UK als een rem op een verdere integratie van de landen in de EU en omdat ik voorstander ben van een verenigd Europa betreur ik een eventuele Brexit niet. Zonder UK komt een verenigd continentaal Europa gemakkelijker in zicht.

Maar ik denk dat er helemaal geen Brexit komt en Ivan Rogers versterkt mij in die gedachte. De UK is niet in staat om een aanvaardbare deal  uit te onderhandelen en zal te elfder ure inzien dat een no-deal Brexit te schadelijk is om te laten gebeuren.

Mijn inschatting is dat er uitstel gevraagd gaat worden en er een nieuw referendum komt waarin de Brexit ruim weggestemd zal worden.

 

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?