Reageer op: aanrecht van beton

#212841
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir Cees,

Mijn hartelijke dank voor je compliment. We maken elkaar al lang mee op dit forum, ik denk dat we aardig van elkaar weten wat we doen en kunnen, des te meer waardeer ik dat.

Ik heb ongeveer dezelfde deurtjes gemaakt (ik neem aan dat jij de keuken gekocht hebt aangezien je een mierenneuker ben van nature)

Ja, ik heb de keuken gekocht, een tweedehandsje voor een petit prix in een wat vreemde opstelling met 2 werkhoogtes, één te hoog en één te laag. Maar ik viel voor de kwaliteit, een relatief recente Schmidt keuken met echte massief eikenhouten deurtjes, en een kookplaat en afzuigkap van Godin. Hieronder zie je hoe de keuken er bij aankoop uit zag:

Oorspronkelijke keuken

Ik heb de hoge kastjes verlaagd door wat creatief met deurtjes en laden te schuiven en de kastjes zelf lager te maken. Daarnaast heb ik wat nieuwe frontjes bijgemaakt, ook van massief eiken.

waarom die pasdelen met een schroef? Dat had toch gelijmd kunnen worden tegenwoordig?

Begrijpelijk dat jou dat opvalt, ik heb daar zelf ook over zitten aarzelen. De reden dat ik ze uiteindelijk geschroefd heb is dat ik ze ook gemakkelijk wil kunnen losmaken. Ze zitten dermate strak pas dat bijvoorbeeld de vaatwasser er niet uit kan zonder die pasdelen los te halen. En ik wil ook de mogelijkheid hebben in geval van nood de onderkastjes naar voren te trekken, er lopen nogal wat kabels en leidingen achter. Het zijn wel mooie inox Torx schroeven en het is de bedoeling dat ze nog geel worden gemaakt in de laatste detail-afwerkronde.

Jouw opmerkingen over de vaatwasser deel ik, gelukkig was de mijne zwart, dat past wel bij het blad. En een bedienpaneel is nu eenmaal nodig. Sommigen kiezen daarom voor een machine met geheel blinde voorzijde en de bediening onzichtbaar in de bovenrand van de deur, maar ik houd daar niet van. Het dashboard van de auto zet je toch ook niet onder de motorkap?

Salutations, Jos

 

 

 

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?