Reageer op: De kachel van de toekomst

#212238
 bosbess
Deelnemer

Jaren geleden Wubbe, heb ik in dit forum een artikel geschreven over de rocket stove. Een vriend van me wilde die namelijk gaan bouwen en ik had er nog nooit van gehoord. Dus snuffelen op internet. Met het verzamelde materiaal (ook illustraties) het artikel geschreven. Interessant. Maar ik hoor en lees er nooit meer iets over. En mijn vriend heeft zijn plannen nooit uitgevoerd. Ik heb gezocht in het Wannox archief, maar ik kan het artikel niet terugvinden. Maar je hebt dus zeker gelijk: evenals een tegelkachel verbrandt de rocketstove het hout volledig. Inderdaad bestaat de kachel van de toekomst al. De rocketstove kun je zelf inbouwen in je woonkamer en er zelfs een (lekker warme) zitbank van maken.

De tegelkachel is er tegenwoordig ook in moderne versies:

Deze vind ik ook wel leuk:

Wat de brandstofcel betreft had ik nog steeds geen idee wat het in werkelijkheid is. Oftewel wat ik me erbij moest voorstellen. Een cel? Een accu? Een kastje? Wat voor een ding is het? Ik zag ergens “Brandstofcel kopen” en heb toen op Afbeeldingen geklikt. Dan kom je hier uit, waar je ook niet veel wijzer van wordt. Maar ik begrijp nu wel dat het niet een “cel” is maar een soortement kastje.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?