Reageer op: De kachel van de toekomst

#212198
 bosbess
Deelnemer

Gerada, ook ik vind het allemaal erg interessant, al begrijp ik van de technische kant van de zaak niet zo veel. Zo wist ik niet wat een brandstofcel is: “Een brandstofcel is een voorbeeld van een elektrochemische cel waarbij de reactanten continu worden toegevoegd. Terwijl accu’s en batterijen na verloop van tijd leeg raken (en eventueel weer moeten worden opgeladen) is er bij de brandstofcel sprake van een continue stroomvoorziening.” Nu weet ik nog steeds niet wat een brandstofcel is, maar ik begrijp het principe.

Ook WNL heb ik trouwens moeten googelen. Ik vond (Wikipedia.org): “WNL is een op 16 februari 2009 opgerichte Nederlandse omroepvereniging die deel uitmaakt van het publieke bestel. WNL positioneert zich politiek gezien aan de rechterzijde en wil tegenwicht bieden aan een eenzijdig links geluid dat volgens de oprichters de Nederlandse publieke zenders domineert.” WNL, opgericht door de hoofdredacteur van De Telegraaf, stond vroeger voor Wakker Nederland, maar staat inmiddels voor Wij Nederland. Weer wat geleerd.

Het tweede artikel (nrc.nl, juni 1991) vond ik buitengewoon interessant. Vooral de zin dat volgens amerikaanse waterstofdeskundigen “zonne-energie de belangrijkste energiebron van de toekomst zal worden, en dat de kans groot is dat waterstof hierbij als energiedrager zal functioneren.

Mooie slotzin: “Het zou dus wel eens kunnen zijn dat de economie van de toekomst weliswaar draait op waterstof, maar dat kernenergie voor de noodzakelijke waterstof gaat zorgen.” Alweer 27 jaar geleden…

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?