Reageer op: De kachel van de toekomst

#212170
 bosbess
Deelnemer

Jako, ik kan alle steden ter wereld samen niet bepaald “micro” noemen. De verstedelijking neemt hand over hand toe. Men verwacht dat in 2030 60% van de wereldbevolking in steden woont en in 2050 70%. De wereldbevolking zal dan zijn gestegen tot 10 miljard. Dat betekent dat in 2050 bijna 7 miljard mensen in steden wonen, dat is ongeveer net zoveel als de totale wereldbevolking nu. Je kunt jezelf wel macrodenken toeschrijven met je kringloop van hout, maar het gaat om mensen. Mensen die al die vervuiling moeten inademen. De enige houtkachel die “gezond” is is de zwitserse tegelkachel. Ook verkrijgbaar in moderne versies met zichtbaar vuur. Volledige verbranding in de kachel, nauwelijks luchtvervuiling.

Er zal een andere oplossing moeten komen voor het energieprobleem. En volgens mij zal die er ook komen, ooit, als de nood het hoogst is. Ik ben het trouwens met je eens dat een gemeente die snoeiafval gebruikt om granules van te maken goed bezig is, al is het in mijn opvatting nog steeds niet ideaal.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?