Reageer op: Traditioneel muren voegen en bezetten – draadje

#210221

Wanneer we de Nederlandse Knauf en schelpkalk ervaringen achterwege laten komen we grofweg bij alles terecht dat in dit draadje aan mengverhoudingen is genoemd. En soms pak ik gewoon maar van wat ik nog heb staan, voor de kleine klusjes, geen zin om dan weer speciaal naar de bouwmaterialenhandel of een Brico te rijden. Voor deze muur aan de achterzijde heb ik omstreeks 2005 de slechte stukken pleisterwerk weggehakt en vervangen door een CL90 kalkmortel. Daarna om het me makkelijk te maken alles in één keer gepleisterd met Procalit F en met de taloche afgeschuurd. Ik meen me te herinneren dat die iets lichter van tint was dan de gelijksoortige G versie (hoewel beide ton pierre 016) en bovendien makkelijker te verwerken. Kan ook andersom zijn. Voor de rest CL 90 mortels, of NHL en een enkele keer een mix (aardig voorbeeld op internet). Het bijmengen met terre argileuse blijft iedere keer niet helemaal voorspelbaar in de uiteindelijke kleurstelling. En soms gebruik ik zand/cement en beton, zoals hier op afbeelding 19.1-3, toen de bamboe een poging deed bezit te nemen van onze tuin. Een ondergrondse maginot linie gebouwd, aan de bovenkant afgewerkt met onschuldig ogende stenen. Ten overvloede nog een korte toelichting op CL en NHL verschillen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?