Reageer op: aanrecht van beton

#209926
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir Jeroen,

Ik ben erg geporteerd van het idee van een waterkering door het aluminiumprofiel in te storten. Wat ik niet begrijp is hoe je dat profiel kunen afreien als je nog slechts een tegeldikte ruimte hebt tussen het profiel en de muur.

Dat kan wel als je niet per sé een heen-en-weer gaande beweging wilt maken. Vind je dit te lastig zou ik een variant op de methode van Christian gebruiken, gewoon een lat op het alu profiel leggen en die in het laatste stadium weghalen.

ik wil, hoe dan ook, het blad in 1 maal storten en geen strepen of lijnen krijgen. Ik ben bang dat wanneer ik jouw methode gebruik ik kleurverschillen ga krijgen.

Als je eerst afreit, dan de lat weghaalt en de kier opvult, en na opstijven nog eens in ronddraaiende bewegingen nabewerkt met een schuurbord en dan tenslotte gladstrijkt met een stalen spaan zie je écht niet meer waar die lat gezeten heeft.
Dat gezegd hebbend, het is mijzelf nog nooit gelukt om het oppervlak van gestort beton zodanig af te werken dat ik het resultaat als aanrechtblad zou willen gebruiken. Wellicht ben ik niet genoeg “vakman” maar er komt altijd wel ergens water op het oppervlak te staan, luchtbelletjes, kleine richeltjes, bultjes en oneffenheden, plus na het volledig uitharden hier en daar strepen of van die plekken met een melkachtig of poederachtig uiterlijk. Niet hard genoeg, te poreus en voor mij niet fraai genoeg voor een aanrechtblad, temeer omdat je na afreien en afspanen niet veel meer ziet van de “aggregat” (grind enzo) in de beton en die wil ik juist laten uitkomen.
Daarom bewerk ik persoonlijk het gestorte blad altijd na door middel van slijpen, schuren en impregneren. Kwestie van smaak en die verschillen nu éénmaal. 🙂

in de keukenvloer instorten met daarin twee water toevoeren, twee groepen electra en een 40mm afvoer.

Persoonlijk zou ik bij een gestorte afvoerleiding waar je later niet zonder zwaar hak- en breekwerk meer bij kunt komen, altijd de standaard Franse 100mm gebruiken. Waar de buis boven de grond komt steek je er dan een verloop in waar je dunnere buizen vanaf de vaatwasser, spoelbak, boiler-overstort en weet ik wat nog meer in uitkomen. Ik heb een keer een hobbykok op bezoek gehad die tot tweemaal de zelfgemaakte mayonaise liet mislukken en dat resultaat door de gootsteen spoelde. Daarmee raakte zelfs een 100mm buis verstopt, en hoe! Als je dan een afvoertje van 40mm onder de beton hebt liggen zou je wensen dat je nooit geboren was…

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?