Reageer op: Oud en nieuw combineren: een case studie in de Provence

#209703
 Noë
Sleutelbeheerder

Waarom een uitgesproken mening hebben? Lijkt me simpel, Cees: niemand reageerde op dit toch best leuke onderwerp. En nu zijn er plotseling twee inhoudelijke reacties.

“Alsof dat het juiste is”??? Natuurlijk niet. Gewoon even een knuppeltje in een hoenderhokje gegooid en zie, de kippen die van de leg af waren produceren weer een ei. Toktoktoktok!

Zucht.

Het artikel was amper een dag oud!
Overigens, ik heb een angstig voorgevoel als je je met technisch gedetaileerde factoren ga bemoeien.
Het bouwen van een huis, en/of het gebruiken van materialen is niet alleen een factor van “wat zal ik eens kiezen vandaag”
Er komen duizend en één dingen bij kijken die samen de keuze bepalen voor het gebruik van de juiste materialen.
Ik denk dat het het forum niet ten goede komt als je zonder kennis van zaken met knuppeltjes gaat gooien om maar wat te zeggen te hebben.
Dit forum is rijk aan duidelijke technische informatie en daar door subliem in zijn soort.
Als er ergens een misvatting is beschreven wordt deze met de hoogste spoed door de technische hoogheren veranderd om vooral de gebruiker niet te misleiden.
Als daar door iemand een waas van verhalen doorheen gaat lopen is dat ten nadele van de kawliteit.

Cellenbeton staat vol van de voordelen, als je tenminste de fora leest.
Frapant detail is dat alle artikelen schijnbaar zijn geschreven door de fabrikanten, of de bouwvakkers die bouwen met cellenbeton wel erg handig vinden.
Je hoort ze nooit over natte muren, scheuren, of huizen die bijna omvallen.
In mijn optie is cellenbeton leuk als je een vaste droge omgeving hebt.
Hier een eindje verderop is een huis tegen de heuvel aan gebouwd, garage drijfnat, nog natter, heel erg nat, en toen was het boem, en lag de helft een eind naar beneden.
De voortdurende stroom nattigheid tegen de bovengevel was de siporex te veel.
In zo’n geval kies ik er voor een flinke beton-fundering te maken met veel ijzer, dan in parpaing opbouwen tot een eind boven de grond, en zeker waar je grote ramen of tuindeuren hebt géén cellenbeton vanwege de belasting van overspanning.
Ook het werken met cellenbeton wordt nogal onderschat.
De blokken moeten droog zijn tijdens de verwerking (dus niet in de regen werken) de lijm moet droog uitharden (dus muurtje afdekken tegen de regenbui), en je mag niet in de hete middagzon met cellenbeton werken want dan gaat de goede vlieger ook niet op.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?