Reageer op: vloer cabane.

#209499

Cees, wat me te binnen schiet, zelf heb ik WEDI platen alleen toegepast voor een natte ruimte en daarna getegeld. Zie afbeeldingen (1), (2), (3) en (4).

Maar de ondergrond hier in ons appartement is stevig beton. In een tuinhuis dat we ooit hadden stond het houten draagframe op poeren (stapeltjes stoeptegels) om er voor te zorgen dat de ruimte daaronder voldoende werd geventileerd. Om te voorkomen dat die constructie zelf, de vloer en de wanden door optrekkend dan wel condenserend vocht worden aangetast.

Wanneer je gaat isoleren is de vraag altijd: waar komt het dauwpunt te liggen? Wanneer die cabanes ’s winters niet gebruikt gaan worden en het comfort van een niet al te koude vloer niet nodig is zou ik zeggen: gewoon de houten vloer zo laten, zorgen dat er aan de onderkant voldoende ventilatie is en dat ook aan de bovenkant damp kan ontwijken. Want met isolatiemateriaal zoals in die WEDI platen of andere dampremmende toepassingen loop je het risico vocht op te gaan sluiten. Zie het met cementmortels pleisteren van een oude Franse muur en pierres waar je een damp regulerende kalkmortel moet gebruiken om vochtproblemen en zelfs bouwkundige schade te voorkomen.

Wat ik me afvraag, ik heb op dit moment zicht op voorbij varende schepen, hoe doen ze dat met isoleren in de jachtbouw bij houten schepen? Meer jouw domein. Op internet kom ik voor de landrotten dit soort verhalen tegen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?