Reageer op: Warm water voorziening.

#209116
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Cees,

Op dit moment douche ik nog met een geiser op gasflessen. Dat is niet super comfortabel. De geiser levert ongeveer 5 liter/min aan niet al te heet water, dus je mengt er niet veel koud tegenaan, hetgeen betekent dat je nooit onder een echt krachtige douche straal staat. Natuurlijk zijn er wel geisers met meer capaciteit, maar dan vraag ik me af hoe snel je gasflessen leeg raken, of je moet zo’n grote propaantank laten plaatsen of ingraven.

Voor de nabije toekomst ben ik van plan om op een boiler over te stappen. Ik wil dan een boiler die groot genoeg is om uitsluitend op heures creuses te verwarmen, dus met de voorraad die s’nachts wordt verwarmd moet ik een dag toe kunnen. Ik heb al wat geïnformeerd hier en daar, en de algemene mening is dat een boiler van 200 liter voor 2 personen daarvoor voldoende zou moeten zijn. Maar ik houd mij zeer aanbevolen voor informatie van anderen met ervaring op dit gebied.

Voor een gastenverblijf lijkt me het leegraken van een boiler juist een voordeel, omdat het een soort bovengrens stelt aan het (warm)water gebruik. Je kunt de bezoekers van tevoren vertellen dat ze ongeveer X minuten kunnen douchen met de inhoud van de boiler. Als het water koud wordt stoppen ze vanzelf wel. Met een geiser kunnen ze doorgaan en doorgaan tot het gas op is… dat lijkt mij een beetje op het uitschrijven van een blanco chèque 🙂

Graag moedig ik iedereen aan in elk geval even op deze draad te reageren met de informatie of men een boiler heeft en zo ja hoe groot en of deze op heures creuses/heures pleines draait. Merci!

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?