Reageer op: President Macron, de EU en de mening van het volk

#208833
 bosbess
Deelnemer

Ik had van Jako toch wel verwacht dat hij net als ik de woorden van Jos “ongekozen bureaucraat” beter zou begrijpen. Voor mij is een bureaucraat niet alleen een ambtenaar. Het betekent ook iemand die bureaucratisch denkt en handelt. Met name politici in Brussel worden aangeduid met bureaucraten.

Bureaucratie (volgens de Wiki): Bureaucratie is een organisatiestructuur die gekenmerkt wordt door aan regels onderheven procedures, verdeling van verantwoordelijkheid, hiërarchie en onpersoonlijke relaties.

Een dergelijke mentaliteit is niet beperkt tot ambtenaren. En ambtenaren kunnen heel goed niet bureaucratisch denken.

Op Jos na zijn alle deelnemers aan deze discussie dus niet vóór referenda. Laten we Zwitserland er maar buiten laten. EFTA en EU of niet, Zwitserland is altijd rijk geweest, heeft altijd een prima economie gehad en heeft zich zelfstandig weten te weren en te redden. Daar heeft het land niemand voor nodig.

Vandaag ontving ik de papieren voor het komende referendum inzake de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, omdat ik permanent ben geregistreerd als kiezer. Ik moet wel stemmen om de opgewonden halve gare bangerikken een spaak in het wiel te steken. Maar ik hoop van harte dat dit het allerlaatste referendum is dat ik meemaak.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?