Reageer op: LINKY de slimme meter

#208456
 Noë
Sleutelbeheerder

In dit verband had ik een typerende ERDF-ervaring deze zomer. Na CONSUEL goedkeuring van onze installatie (met dank aan Rob voor de onuitputtelijke info op dit gebied!!) ontstond er wat discussie over compteur buiten aan de weg, of binnen op het tableau-GTL. Omdat de afstand naar ons huis ongeveer 15 meter is werd het uiteindelijk een compteur interieur.

Met enige trots toverde de ERDF monteur een Linky compteur uit de doos (er waren er nog niet zoveel gemonteerd in 71 vertelde hij) en installeerde het geheel met hoofdschakelaar op het tableau. Gezellig babbelend vertelde de man dat álles op afstand was te regelen, dus als ik de facturen niet zou betalen…..haha hop, on sera couper en distance!

Ik zag direct een groot voordeel voor ons, namelijk dat de meteropname dus ook soepeltjes op afstand zou plaatsvinden tijdens onze eventuele afwezigheid. Toen ik dat opperde bij onze vriendelijke ERDF man keek hij me aan alsof hij water zag branden. “Mais non monsieur, ca c’est maintenant pas encore possible, peut être en future…!

Uiteindelijk nam hij afscheid met de mededeling dat een collega van hem morgen langs zou komen om de compteur te programmeren (tijd, puissance, jour/nuit etc). Een behoorlijke glimlach kon ik echt niet onderdrukken….

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?