Reageer op: Centrale verwarming

#208406
 Noë
Sleutelbeheerder

Nou hoe is het mogelijk, iets met de duvel of zo.
Staat de monteur opeens op de stoep.
Ik had ze vorige week al gevraagd maar druk druk druk, vandaar mijn eigen zoektocht.

Hij kijkt op de display, inderdaad storing.
Jammer dat ze nou niet even de tijd nemen om mij een lesje te leren hoe die display werkt, maar goed, ook daar is internet een uitkomst voor.

Wat was het geval, tijdens de werkzaamheden van de rietdekkers is waarschijnlijk per ongeluk buiten een kastje geraakt die op de muur geschroefd zit, het dekseltje verdwenen, en het kleine zwarte torretje wat erin zat ook verdwenen.
Dat zwarte torretje is een temperatuur-sensor.
De ketel kreeg nu maar één soort informatie door, het is buiten min 10 dus stoken maar.
Torretje van 2.36, plus 27 euro voorrijkosten 😉
‘K heb de jongen een lekker bakkie leut gegeven.

PS, tijdens het uitschrijven van de werkbon bekeek hij aandachtig onze keuken en vroeg of hij foto’s mocht maken.
Vooral de tegelvloer was zijn droom, zo’n namaak antieke vloer met motief en eromheen een rand in effe kleur.
Iedereen bejubelt het, ben er wel trots op.
Tijdens dat kijken zag hij een ding waarvan wij ons steeds al afvroegen wat is dat?
Het ene deel zit op de openslaande terrasdeur het andere op het kozijn?.
Ik wilde het er al af slopen, er zit gene draadje aan, dus zinloos.
Nou, zo zinloos als wij dachten is het dus niet!
Ook dat is een sensor namelijk, die de kachel een seintje geeft “de deur staat open, niets aan de hand”.
Onze keuken was vroeger een slaapkamer van Madam et Monsieur, en die werd natuurlijk gelucht.
Dan hoeft de kachel daar even niet op te reageren.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?