Reageer op: Straatverlichting.

#208361
 bosbess
Deelnemer

Ik vind best wel iets te zeggen voor de argumenten van Fransco. Maar ik blijf erbij dat de veiligheid van de inwoners van een gemeente voorgaat. Verlichting is belangrijk, ook ter bescherming van vrouwen die ’s avonds nog laat over straat moeten (verpleegsters, horeca-medewerksters enzovoort). De tussenoplossing die Christian aandraagt vind ik heel goed. Maar ik hoor onze burgemeester al sputteren: daar hebben we geen geld voor. Want alle (LED-)lantarens in de gemeente, die uit diverse dorpen bestaat, van bewegingsmelders voorzien is een hele investering. Aan de andere kant zal het onderhoud daardoor op de langere duur waarschijnlijk minder geld kosten.

Ik geef Cees trouwens niet veel kans, want als zo’n besluit eenmaal door de gemeenteraad is genomen, zie het dan nog maar eens open te breken. Dan kun je nog zo hard roepen dat het allemaal flauwekul is, maar daarmee bereik je in principe weinig. Het aandragen van een constructieve tussenoplossing, zoals die van Christian, is tactischer en heeft wellicht een grotere kans van slagen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?