Reageer op: Straatverlichting.

#208360
 Noë
Sleutelbeheerder

Je hebt schijnbaar mijn commentaar over de padjes niet gelezen Fransco, want ik bestempel het als grote onzin.
De mensen denken altijd dat ze de basis van het bestaan zijn, ZIJ zijn slim en vinden dingen uit.
Nou vergeet het maar, de natuur is veel slimmer dan ons stomkoppen.
Al heel lang geleden riep mijn broer (hobbyboer) dat die wilde koeien en paarden in die natuurgebieden niet gaat werken, wij mensen kunnen de natuur niet meer z’n gang laten gaan.
Nee hij was gek, hoe kwam die er bij.
Nu lopen de zondagwandelaars over de kadavers van dieren heen in die mooie parken.
Het sterft hier van de uilen, de eksters, de merels, zelfs de zwijnen komen sommige dorpen in en ik zie elke dag wilde reetjes in m’n tuin.
Denk je nou werkelijk dat die zich wat aantrokken van de lampen? Onzin, dat wordt nog steeds stellig beweert door die houtje touwtje lui.
De dieren evolueren net zo snel of nog sneller dan wij.
Oh en voordat je op het klimaat komt, we hebben een ijstijd gehad, we hebben dino’s gehad, en alles voor er ook maar één straalkacheltje of één rokende solex door de straat reed.
Natuurlijk moeten we aan de planeet denken, maar de planeet gaat ook zijn eigen gang, dat doet tie al miljarden jaren.
We moeten een juiste balans zien te vinden, maar niet zo overdreven doen alsof de wereld vergaat als er ergens een auto rijd of een lamp aan staat.
Iets anders, de lampen op straat gaan uit, ik ga dan maar niet naar een restaurant zeg je, dus lekker avondje voor de buis, kacheltje een standje hoger, lekker lang in bad, lampjes aan, gezellig hoor.
En wat kost dat?
Dat is toch zoals men dat noemt “verplaatsen van een probleem”?
Ik ga lekker naar Jacques Coeur eten, de lampjes thuis zijn uit, de kachel blijft laag, en bij Jaques geniet een zaal vol van hetzelfde peertje in het plafond 🙂

Ik vind het best als ze ‘s nachts de lamp uitdoen, maar det dat niet ten koste van de mensen en een smoes van diertjes.
Als de restaurants en bars open zijn tot 24h, dan vind ik dat de lampen aan moeten blijven tot 1h.

Ps; Kraaien en eksters hier jatten de walnoten uit de bomen, gooien ze op straat en gaan in de berm zitten wachten totdat er een auto overheen rijd. Zijn die slim of zijn die slim 🙂

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?