Reageer op: Prijsverhoging basispakket Canal Digitaal

#208157
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Jako,

Je wordt dus een vroege ‘cordcutter‘ hoewel die term in deze context wat vreemd is gezien je in werkelijkheid draadloze satellietTV omruilt voor IPTV via de telefoonkabel.

Ik denk dat we “cord” in dit geval beter kunnen vertalen als “navelstreng” want dat “cord” lijkt voor veel Amerikanen van minstens even groot levensbelang te zijn. Lees voor de aardigheid eens dit (overigens heel slechte) artikel in Wired, maar met name de commentaren eronder van lezers. Tarieven van tenminste 100 tot meer dan 200 dollar per maand voor internet plus TV, geroeptoeter “ik betaal graag 100 dollar per maand extra als ik zeker weet dat ik bij thuiskomst gewoon de TV kan aanzetten” en “de TV is onmisbaar voor het gezinsleven”.

Vergeleken met dat soort toestanden is TV voor de meeste Europeanen een leuk doch optioneel aardigheidje, is de service van Canal Digitaal uitmuntend en zijn de tarieven bijna een koopje te noemen. 🙂

Soms werkt het kijken buiten de eigen grenzen zeer relativerend. Maar dat wist ik eigenlijk al.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?