Reageer op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after

#208018
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir allen,

Hartelijk dank voor alle uitgebreide reacties. En nee, ik zit er niet mee dat de discussies af en toe wat in de vrije figuren gaan. Ik erger mij niet aan “draad kapen”, over het algemeen leer ik van alles wat ik lees. Zo ook hier.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik het nu aandurf mijn huidige aansluiting van Orange naar Red te laten verkleuren. Ik zag een paar dagen geleden alweer een boomtak op de telefoonkabel rusten.Te hoog en te ver weg om er zelf met de zaag bij te kunnen, maar wel een probleem in wording. Het idee om niets anders dan een chatfunctie te hebben om een probleem te doen oplossen, in plaats van een medewerker in de nabije Orange shop over de toonbank te kunnen trekken 🙂 , maakt me nog steeds wat bang. Heel diep van binnen.

Ik ben wél geïnspireerd door de suggestie van Jako aangaande het RED 4G aanbod van 10 euri per maand. Ik heb dan ook als eerste de actie gestart om het Reglo Mobile abonnement van madame met nummerbehoud hiernaar over te zetten. Als dat naar wens verloopt heb ik alvast twee dingen bereikt. Ten eerste heb ik dan een oppervlakkige indruk van de efficiëntie en klantbehandeling van RED. Ten tweede kan ik dan een backup Internet verbinding realiseren, in eerste instantie door WiFi/4G tethering via het mobieltje van madame, uiteindelijk eventueel met een toegewijde 4G modem/router. In het ergste geval kan ik dan 30GB per maand opstoken tijdens het wachten op herstel van mijn internetverbinding. Het klinkt wellicht wat paranoide maar een dergelijke fallbackmogelijkheid geeft mijn techneutenziel rust.

Als de overgang naar RED 4G binnen de beloofde 24 uur haar beslag krijgt heb ik nog ruimschoots de tijd om te testen hoe de tethering bevalt vóórdat de termijn van het huidige RED ADSL aanbod afloopt.

Helemáál mijn vaste lijn laten vallen wil ik op dit moment nog niet, omdat 30GB per maand niet genoeg is om mijn andere voornemen, namelijk het overgaan op internet TV streaming in plaats van Canal Digitaal, mogelijk te maken. Dus of ie nu rood of oranje gekleurd is, die vaste lijn moet nog maar even blijven. Wordt vervolgd.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?