Reageer op: Verlies horizontale zenders

#207736
 Noë
Sleutelbeheerder

Die firmware versie van de CI module is inderdaad actueel. Je mag coax connectors alleen bevestigen/losschroeven als de ontvanger geheel spanningsloos is anders loop je het risico dat de betreffende tuner defect raakt. Meestal gaat het wel goed, dus ik vermoed ook dat sprake is van een slechte verbinding in de f-connector. Als het een aangeknepen type is, dan moet die vervangen worden anders even opnieuw monteren volgens de handleiding van Rob.

Er lijkt dan toch echt sprake van een hardware defect in de Topfield 2400. Het is een a-typische storing, ik weet geen voor de hand liggende oorzaak. Google geeft ook geen uitsluitsel, dit probleem kom ik nergens tegen.

Erg jammer, want dit is één van de weinige ontvangers die in staat is om gecodeerd op te nemen en deze (automatisch) achteraf te decoderen via de CI module. Dat maakt de decoder bijvoorbeeld ook direct geschikt voor gebruik met Joyne.

De op het andere forum gesuggereerde Vu+ solo2 is een prima alternatief. Met de zwarte CI module kun je de extra beveiligde kanalen niet zien, dus die mis je ook niet. Zet er OpenPli software op, of laat dat over aan de de dealer, en je hebt de voor een Nederlandse situatie meest gebruikersvriendelijke software met uitstekende support er op staan. Let op dat een ‘kaal’ geadverteerde prijs meestal zonder harddisk en software is. Het is zeer aan te bevelen om deze ontvanger op internet aan te sluiten.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?