Reageer op: Regels aangaande houtkachel afvoerpijp

#207660
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir,

Dus, laat de aansluiting door een erkent bedrijf doen dat hiervoor gecertificeerd is. Met de factuur in de hand kan je aantonen dat het door een vakman is aangesloten.

Met alle respect, maar kom mij nu alstublieft niet aan met verhalen dat men pas gerust kan zijn als iets door een gecertificeerd bedrijf is uitgevoerd, of bangmakerij over niet-uitbetalende verzekeringen waar ook alle Franse internetfora mee vol staan.

Het stikt in Frankrijk van de zogenaamde gecertificeerde bedrijven die u figuren op uw dak sturen die juist gisteren een carrière als parkeerwachter of telemarketer hebben ingeruild voor die van “gecertificeerd monteur” of “gekwalificeerd installateur”. Zo heb ik ooit mijn houtkachel plus schoorsteen laten installeren door een Franse “professionnel” waarna bijna mijn huis afbrandde, mijn riolering laten aanleggen door een Franse “professionnel” met vervolgens continu verstoppingen vanwege een haaks T-stuk onder de grond, mijn waterleiding laten repareren door een Franse “professionnel” waarna ik een gratis moeras naast mijn huis kreeg en de homokineten van mijn auto laten vervangen door een Franse “professionel” met als gevolg dat een paar honderd kilometer later één van de aandrijfassen los op straat lag.

Naar mijn ervaring is iedereen die een boek of handleiding kan lezen en beschikt over een IQ boven kamertemperatuur zeker zo goed in staat serieuze werkzaamheden te verrichten als de gemiddelde Franse “professionnel”, al is het alleen maar omdat de doe-het-zelver rustig de tijd kan nemen om de klus zorgvuldig te klaren. Bij mij komen de Franse “professionnels” er in elk geval niet meer in, ik ben er wel klaar mee.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorme besparingen in geld die enige zelfredzaamheid mogelijk maakt.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?