Reageer op: Populariteit Macron keldert

#206778
 Noë
Sleutelbeheerder

Ben het toch wel een beetje met Henribik eens.
Bosbess hamert op de grote zege van Macron, zijn percentagen is hoger dan de franse zeggen, en ze heeft schijnbaar een liefdes relatie met de nieuwsbrieven van Stefan de Vries die ook maar gewoon opschrijft wat hij denkt.
De beste man woont al een poos in Parijs, en meent heel frankrijk te kennen, en alle fransen te kunnen doorzien.
Zijn artikelen zijn net zo gewoontjes en waar of onwaar als alle andere artikelen van andere journalisten.
Ook de opmerking dat over Hollande vind ik nogal van het gedraai-gedoe.
Ik meen me toch nog heel goed te herinneren dat ze er regelmatig van langs kreeg van Jako en zeker Jos omdat ze zo pro Hollande was.

Ik zal je even uit je droom helpen: 25,4% heeft niet gestemd of blank gestemd omdat ze beiden candidaten nul vonden.
43% van de stemmers op Macron hebben dat gedaan om tegen Le Pen te stemmen.
8% stemde voor Macron om zijn persoonlijkheid, 16% omdat ze achter zijn programma stonden (!!!) en maar 33% omdat ze vinden dat Frankrijk aan een vernieuwing toe is.

20,8 miljoen voor Macron, 1,6 miljoen op zijn knappe uiterlijk, 3,3 miljoen op zijn programma, en 6,8 miljoen om frankrijk te veranderen.
3,3 miljoen van de 47 miljoen fransen vindt ik geen enorme meerderheid, helaas.
(Bron gouv.fr)

Ik snap best wel waarom Macron de pers buiten de deur heeft gezet.
Ten eerste zit hij dus vanwege bovenstaande cijfers in een zeer penibele situatie, en ten tweede en daar sta ik volledig achter, de pers geeft vaak een foute draai aan iets wat er toe kan leiden dat sommige dingen niet goed verstaan worden door de “menigte” en de zaak totaal escaleert.
Een goed voorbeeld is de bonnet rouge, vrachtwagen chaufeurs die snelwegen in de fik staken omdat “ze” kilometer heffing moesten betalen.
Dat de “ze” overal in Europa dit al sinds pakembeet 1999 doen werd door de pers moedwillig verzwegen, en dat de “ze” deze heffing moeten betalen helemaal niet waar is omdat de “ze” dit gewoon doorberekenen aan de consument werd ook door de pers verzwegen.
Ik zat in die tijd erg dichtbij de redactie van een krant en kaartte dit aan, men wilde dat niet publiceren.
Ik heb een rekensom gemaakt op basis van die heffing waarvan bleek dat de “ze” maar slechts enkele centen per pallet flessen of ton piepers moesten betalen (lees doorberekenen) maar de redactie wilde daar verder niet op ingaan.
Waar ze wel op ingingen was het omtrekken van de enorme stellages vol camera’s en die de staat miljoenen heeft gekost.
Jij vind dat frankrijk zo’n goed pers heeft? Nou ik niet dus.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?