Reageer op: Populariteit Macron keldert

#206770
 bosbess
Deelnemer

Ja hoor Krelis, ik was het die voortdurend hamerde. Ja hoor, je hebt gelijk, Macron heeft niet meer ruim de helft van de Fransen achter zich. Fijn hè? Maar wel wat infantiel om te proberen mij met een paar flauwe en schijnheilige vraagjes onderuit te halen.

Ik was het ook die er vijf jaar geleden in dit forum op wees dat Hollande vanaf het begin geen schijn van kans kreeg door de elkaar opvolgende opiniepeilingen, die steeds negatiever werden, doordat mensen elkaar als makke schapen namekkeren zonder de moeite te nemen om zich goed te informeren. Ik weet niet of jij hier toen was, omdat ik me niet kan herinneren ooit een inhoudelijke bijdrage van je te hebben gelezen.

Hierboven heb ik al het voorbeeld gegeven van de scheepswerf. De meesten kijken niet verder dan hun neus lang is en zien alleen het woord nationaliseren (=taboe). Dat deze tijdelijke maatregel in de onderhandelingen een slimme tactische manoeuvre van de regering is om werkgelegenheid te behouden en om de franse zeggenschap te garanderen in een strategisch belangrijk gebied, willen mensen simpelweg niet weten. Schelden op alles wat de regering doet is een nationale sport geworden. Maar dat er een half miljard wordt betaald aan een buitenlander die een balletje kan trappen, dat wordt heel gewoon gevonden en daar wordt ook iedere regel berichtgeving van verslonden.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?