Reageer op: Populariteit Macron keldert

#206725
 bosbess
Deelnemer

Cees, ’t is toch duidelijk dat de man alleen al om in zijn situatie president te worden heel wat klippen heeft moeten omzeilen? Zijn jeugdige leeftijd, de roddels die tijdens de campagne over hem werden verspreid, zijn vrouw die 24 jaar ouder is dan hij, de russische inmenging in de campagne die valse geruchten over hem verspreidde.

Recent heeft hij een charme-offensief op Trump losgelaten, waardoor deze binnen de boot blijft, hij heeft gezorgd dat de opgeklopte affaire Ferrand werd geregeld, evenals de affaire Modem. Mede door zijn invloed haalt Parijs in september waarschijnlijk de Olympische Spelen 2024 binnen. Tenslotte heeft hij de kwestie met die weerspannige generaal goed opgelost door de man aan de kant te zetten en vervolgens het leger gerust te stellen.

Ook met de Loi de Travail zal hij zijn zin krijgen, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar de toekomst zal leren of ik daar gelijk in krijg. Voor Frankrijk zou dat alleen maar gunstig zijn.

Ik ben het met je eens dat te ver doorgevoerde privatisering schadelijk is. Er zijn maatschappelijke gebieden die beter in handen van de staat kunnen blijven, althans in meerderheid, zodat de staat de uiteindelijke zeggenschap behoudt. Dat is ook de reden waarom Macron heeft ingegrepen in STX: de franse staat dreigde de meerderheid te verliezen aan (een combinatie van) de Italianen.

Garanties door de Italianen zeggen inderdaad niets, maar het behoud van de meerderheid en daarmee van de uiteindelijke zeggenschap biedt wel degelijk een goede garantie! Daar is het Macron om te doen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?